Ikväll gäller det för Värmdös stolta, starka, snabba ungtuppar att visa gutefåren var målen ska stå! :P

Ajdå… det här låter inte bra inför kvällens match i Hemse.. Två lag som båda kämpar med näbbar och klor (och horn?) för att hänga kvar på sina respektive platser i tabellen. VHC måste vinna för att undvika kvalet, Sudret måste vinna för att komma till play-off (med ”lite” tur från de andra lagen också)..

Sudret ställer upp med samma femmor som i de tre senaste matcherna, sen om coach har koll på det eller inte vet jag inte. Har ingen aning om hur mycket tid och energi han lägger ner på att kartlägga motståndarlagen (gör andra tränare i tvåan det?) Förhoppningsvis har han en vattentät plan för hur VHC ska vinna över gotlänningarna. *ler*

Jag hade såååå gärna hängt med grabbarna, men nähä… se det gick inte.. Jobb å jobb.. Stämningen på spelarbussen brukar vara supergo, med skratt, skämt och vääääldigt högt i tak s a s.. 😉

Ytterligare en artikel från ”grann-ön”…  Tsss! ”Bottenlag” va? Det är ju nästan så jag blir förbannad.. 😛

På Gotland skrivs det flitigt om Sudret HC, på Värmdö skrivs det flitigt om… eh.. *funderar* .. handboll, bandy, fotboll, ridning och då och då om Nacka Hockeys framgångar (och bakgångar.. ha ha ha..!) Just det ja, ibland står det en notis om att VHC har förlorat eller en annons för nästa hemmamatch.. Man får vara glad det lilla.. *garvar*
Jag har skrivit det förut, att det skrivs alldeles för lite om VHC (eller vänta… det är ju det jag gör! *asg*) Men å andra sidan, små tidningar – lite utrymme – många sporter med lokala förmågor.. *pling* Jag vet! Gör en lokalblaska som baaara behandlar sport! Häpp! Den du! *nickar o ler gillande*

Men jag måste ju ge NVP lite credd för att de faktiskt petat in tabellen för division 2 – hockeyn i tidningen (bra utnyttjad yta i tidningen, nu så slipper man läsa samma notis två – tre gånger) 🙂

Har bett till Marginalguden, skickat lyckoglittermåltomtar genom cyberrymden o kommer skrika från min – till Walles ö ikväll (tacka vet jag Sudret som servar sina fans med on-line-rapportering!) 😀

Kommentera

