Statistikfunderingar o analys inför VHCs bortamatch, dagens fel o Sudret går som tåget.. :)

Försöker klura ut statistik inför Sudret-matchen.. men det går inget vidare.. Jag sover nog fortfarande.. 🙂 *klipper, klistrar, klurar*
Nää… hä’ gå’ int’! Jag blir bara trött.. *ler* Men! Räknat i antal mål ligger två VHC-are i topp, poängmässigt en Sudretspelare och utvisningsminutsmässigt har Sudret två riktiga busar tydligen (#6 och #19).. *ler*

Just nu verkar SHC gå som tåget. De vinner match efter match, samtidigt som VHC är en aning mer ojämna. Sudret har hemmarink och bra publikstöd, VHC har en lång resa och bortais. SHC har vunnit 10 av 15 matcher (resterande fem var förluster) VHC har fem vinster, 2 oavgjorda och åtta förluster.. Det ser inte så där glimmrande lysande ut ”på pappret”, men att räkna ut mina grabbs redan nu är rätt oklokt. De här killarna överraskar (fasen jag hinner ju inte med att plåta ibland.. För jag följer ”fel” kille med kameran! 🙂 )

Så frågan är: Hur vinner man mot Sudret? *ler*
Hoppas på att halva Sudret-truppen får vinterkräksjukan? Litar på att VHC-killarna är revanschsugna, utvilade, mätta och fulla av energi? Ber en bön till Marginalguden och offrar fjorton linjaler och ett måttband? Eller hoppas på det bästa och förväntar sig det värsta? Hmmm… njae, jag fortsätter på min linje (som verkar rätt krokig ibland) att ”mina grabbar” behöver lite omväxling i coachningen, en självförtroendeknuff, mer balans och kanske skulle de behöva lite snurr i sängkammarn också för att få snurr på hockeyspelandet likaså..? *asg*
Gör det som krävs, för nu är det dags att ge igen! Tre möten, tre förluster för VHC. Dags att vinna nu boys! 😀

Dagens orätt – sminka dig gärna på bussen men snälla.. snääääälla, ge tusan i att spreja håret! Astmaanfall någon? *hooost*

Apropå gårdagens fundering kring drömmar, kommer en till.. Om jag drömmer om bloggen, inte bara en gång, är jag bloggberoende då? *ler* Drömde (för andra gången) att jag fått kommentarer på inläggen i bloggen (vilket jag ju får, men i drömmarna är det från hockeyfolk jag inte känner igen..) Jag kommer till å med ihåg vad det stod i ett av de.. ”Ormsta” skrivet ungefär sju gånger i samma kommentar.. Skumt värre.. 😛

Kommentera

