[analog blogg omvandlad till ettor, nollor å pixlar] Drömmar om VHCspelare, blöta fötter o tack för att jag har vett att bita mig i tungan ibland

Efter en dags ”slit” med djuren (både två-tre-och åttabenta) är jag hemma, mätt och sömnig. *ler brett*

Dagen började med att jag fick åka helt själv halva vägen.. Skönt med privatchaffis! 😛 Han körde dessutom alldeles utmärkt så jag fick sova i lugn och ro. 🙂
Drömde (inatt, inte på bussen..) om VHCkillarna. Kommer inte ihåg riktigt men jag slet hårt för att få ihop allt (verkade vara nån tävling där jag var lagledare för boysen) För mycket, eller för lite, hockey i mitt liv? ;P

När jag var på jobbet och skulle byta om för att städa regnskogen lyckades jag hitta ett par gummistövlar som det var hål i. Vilket resulterade i att jag fick gå barfota halva dagen.. Rätt okul faktiskt.. 🙂

© vhcfan 2007
Innan vi öppnar är det luuuugnt och skönt. 🙂

Dagens sötaste var lille Oliver, som tyckte att jag (och ”backen” dvs rampen ner till visningshörnan) var roligare än djuren. *ler*
Dagens skitunge var en snorunge som frågade:
”Vad händer om jag sätter elektricitet på ormen?”  (Du dör!” ville jag svara… betyder det att jag är elak? 😉 )
Han fortsatte med:
”Kan du inte göra det så jag får se?”

Dagens citat kom från en man i 50-årsåldern. Han pekade på spindeln och lät som en arrogant stekare från det övre skiktet av löneligan:
”Å de där går väl inte att dressera va?”
Innan dess hade han frågat huruvida ormar hade hjärnor över huvud taget eller om de åtminstone var knappnålshuvud-stora.. Det var inte så mycket frågorna i sig som störde mig, det var hans tonläge och snobbiga attityd..
Dagens bästa var (som vanligt) alla som skrek och hoppade högt av ”Skallerormsäggen” (storsäljare för övrigt.. 😉 )

© vhcfan 2007
I slutet av arbetsdagen tyckte tom Snoddas att ”Nä nu är det dags att gå hem.. jag är tröööööött”

5 kommentarer on “[analog blogg omvandlad till ettor, nollor å pixlar] Drömmar om VHCspelare, blöta fötter o tack för att jag har vett att bita mig i tungan ibland”

  1. A skriver:

    Men hallå!!!!

    Stekaren svarade ju på frågan själv. Sliskiga snokar som han har inte någon hjärna och dom går inte heller att dressera. Sic!

    Sedan tycker jag inte att du är elak när du säger till barn att dom dör om dom gör dumma saker.

    *kram*

  2. vhcbloggen skriver:

    *garvar* Helt rätt! 😀
    Iofs.. men tanken var ju att jag skulle döda ungj.. om han gjorde illa ormen.. *asg*

  3. Mocca skriver:

    *ASG*

    Får man verkligen ha kul på jobbet 😉

  4. vhcbloggen skriver:

    *ler* Jag hoppas verkligen det, men om man inte får det så bryter jag jättegärna mot den ”regeln” *garvar*

  5. […] de, så vi glömmer det va? gummistövlar – används klokast när det regnar.. se bara till att det inte är hål i de gummistövlar + februari – se ovan, i februari brukar det snöa…. pungråtta – söker man på […]


Kommentera

