Nytt rekord i ”gör-dig-färdig-fortare-än-kvickt”, mer funderingar kring VHC-matchen o Brynäs.. tja… de har slutat göra mål..

Nytt rekord!! 😀 Sminkad, hårfixad, påklädd, tandborstad, ompackad och klar på tjugo minuter! Inte för att det hade nån som helst effekt på min tidsvinst.. Visst, jag hann med bussen, men den jag skulle byta med hade bestämt sig för att det var lördag idag (vilket innebar ett val mellan ”stå å vänta i en kvart” eller ”gå”.. jag gick…) 😛

Upptäckte en sak, lite pinsamt att jag missat att VHC faktiskt spelar en hemmamatch till i februari.. 😕 Härligt! Så en hemma och en borta kvar för mig (trist bara att jag inte kan åka med till Gotland o terrorisera Walle.. 😛 )
Sista hemmamatchen är mot tabelltvåan Österåker. Och om jag inte är helt ute och cyklar så vann faktiskt.. äh vänta jag måste kolla *surfar in här* Jo! VHC vann med 5 – 7, så Österåker är nog ruggigt revanschsugna då.
Fast jag tror mina killar fixar det också. Varför? Därför VHC är ungt, starkt, fullt av vilja och glöd. Framåt har vi spelare som gör kanonbra åkningar, som håller i puck och skapar chanser. Bakåt har vi ju mina två favvisar, fläng-trean och resterande backar som jobbar, sliter, lugnar ner och bygger upp. Framför allt (längst bak.. *garv*) står målis och spikar igen. Han som skriker, har spelförståelse och det där lilla extra som gör att jag gång på gång förstår (jag äääär inte galen.. *pust*) varför jag tycker målvakter är så speciella. 🙂

Gårdagens match resulterade också i många leenden, särskilt när matris drog ett nååågot barnförbjudet skämt om en viss skidåkare och slalompinnar.. hrmmm… Han berättade också att det hörs vääääldigt bra in i killarnas omklädningsrum när vi sitter utanför å pratar och skrattar.. Oups! Så nu måste jag inte bara tänka på vad jag skriver, jag måste börja vakta tungan också! Hur nu det ska gå till.. med mitt minne menar jag.. *ler* Äh, jag säger ju ändå aldrig nåt jag inte stå för så spela roll då! 😀

Målis, som mitt under match, åkte fram och efterlyste fler bilder på honom, så det blev en liten målvaktsbildskavalkad i hans ära.. *ler*
En av (hmm… nu ska vi se.. svengelskavarning)  forwarderna forwardsarna forwar .. vaf… en icke-backspelare tyckte jag skulle skicka en av mina bilder till AB, för att visa den pinsamma domarsituationen som uppstod.. 🙂

Vad gäller domarna så får de något bättre betyg än den där förb…. *ursäkta min franska* skiiiiitdomarn som spelade för Skarpan dömde Skarpnäckmatchen för ett par veckor sen (inte så konstigt att den domarn fick betyget ”i stort sett felfri” av Skarpan på deras hemsida)
50% av linjemännen var bra, huvuddomarn gjorde en stor blunder och några små, dessutom var han inte särskilt konsekvent i sin bedömning (jag kanske inte heller är särskilt konsekvent i min bedömning av honom.. 😛 )
Jag tycker det händer alldeles för ofta att vi har domarn mot oss och funderar på om det verkligen är så illa..? Visst är jag partisk, men det är märkligt att standarden på domarna ofta är under all kritik. Inkonsekventa och har alldeles för lätt att ta saker personligt (dåligt självförtroende skulle jag gissa..) Ska fundera lite mer på det.. Nu är det snart dags att stänga av datorn och hoppa i säng, för imorrn blir det ormar, spindlar, apor och andra märkliga tvåbenta varelser.. *garvar*

Brynäs lyckades inte göra ett enda mål mot Timrå! *skakar lite på huvudet* Det var då själva! Efter lite ”grävande” hittade jag lite av fansens reflektioner på matchen… Kanske lika bra att jag missade den? Verkade vara mycket utvisningar och noll fart framåt.. Skumt… Börjar de bli trötta?

Just det! Jag skulle ju göra mig iordning för natten ju.. *suck* Minnet är ju kört idag! 😛

Kommentera

