En hitta-här-å-där-mackapär kan vara bra att ha på kontoret o en liten pytteanalys inför kvällens VHC-match mot Norrtälje

Tänk att man får till det ibland (nej nej.. inte sååå.. 😉 )
En butter kollega muttrade avundsjukt: ”Jaaaasså, har du också fått en sån där?” när jag gick förbi med en sån där mackapär som talar om vart man ska åka med bilen när man har lokalsinne som en blind hötapp..
Jag replikerade blixtsnabbt;
”Jajjemän! Jag har så svårt att hitta här på kontoret, så jag fick en sån här så jag inte skulle komma bort” *garvar*
Grejen var ju att jag ”bara” skulle uppdatera programvaran i mackapären åt en av konsulterna (tänk, de kan visst ingenting gubbsen.. 😛 ) Fast ibland undrar jag om det inte satt införskaffa en sån där.. för det händer att jag går fel.. Men det beror mer på förvirring än på dåligt lokalsinne (kontoret är dessutom tillräckligt litet för att tom jag ska hitta rätt ibland.. *garvar*)

Ajaj… så dumt av mig.. Läste på NIKs sida om förra mötet mellan VHC och Norrtälje. Inte så skoj.. Men men, förhoppningsvis blir det 1) inte lika stor skillnad i resultatet och 2) mer mål för mina boys än för NIK-pojkarna.. *garvar*
Om jag ska försöka mig på en analys av det mötet så verkar det som mina grabbar gick in med glöd och vilja, men slösade för mycket energi och tappade orken. Vilket i sin tur innebar att NIK kunde flänga runt bäst de ville. Alltså, spela energisnålt, smart, korta byten, enkelt passningsspel och skjut allt som går på mål så blir det bra. 😀
Inför matchen (NIKs hemsida)

Kommentera

