Lite av allt, Kristan är ett kap o det började med en analys inför kvällens match o slutade med en kärleksförklaring till Värmdös A-lag.. ;P

*pustar* Proppmätt!

Uppdatering på doktor-fronten.. Uppföljning av tidigare besök. Alltså, betyder inte det ‘återbesök’? Normalt brukar jag bara betala hälften av 140:- då.. men det kanske är ändrat? Vad vet jag? *rycker på axlarna* Jaja, förhoppningsvis slipper jag se herr doktore nåt mer i år.. och nästa.. *ler* Jag vill vara friiiiiiiiiiiiiiisk!

Fick ett supersött Alla Hjärtans dag-kort från världens bästa H idag! 😀 Iaf tror jag det var sött (det brukar vara det), för flashen funkade inte på jobbdatorn.. För inte kan han väl ha skickat ett vitt kort bara? *garvar* Jag tycker det är jättedumt att han bor i GBG.. men iofs kan det ju vara en fördel för honom att bo rätt nära sin sambo o dotter? *asg*Alla Hjärtans ja… Läste en så himla bra insändare i en av gratisblaskorna imorse.. Insändaren tyckte alla par var värda en dag helt för sig själva, eftersom vi singlar har resten av årets dagar som är våra.. 😛

Och mitt i allt det söta o puttenuttiga ramlar jag över det här –> ”Hundarna åt sin ägare”
Med risk för att låta lite brutal… Stackars hundar! De var ju hungriga! Och ägaren var ju redan död så han gjorde ju inte direkt illa sig.. Fast ändå, rätt äckligt. Varför tidningen var tvungen att ta upp rasen på hundarna förstår jag inte däremot. Rasen spelar mindre roll i det här läget, de hade varit instängda och utan mat i ungefär två veckor (skumt att ingen saknade ägaren förrän då tycker jag), klart de var desperata.

Kvällens matcher blir intressanta. Det känns lite som ”vinna eller försvinna” för mina boys i tvåan och ”nu jädras” för BIF-boysen.
Okej, BIF kan inte vinna mot Djurgården i Globen tydligen, men i LA borde det ju gå att tvåla till nollåttorna?
Wow! Kolla in Kristan! Vilka fina kvaliteter killen har! På frågan ”Städa eller laga mat” svarar han ”Städa”.. *garvar* Underbart! Är han singel tro? *asg* Jag kan laga mat, inga problem.. 😛
Boorken ger sin syn på kvällens match (undra förresten om det går att lyssna på matchen via telefonen samtidigt som jag plåtar VHC?)
Jag gillar ”mina boys”, tror att de är bäst när det gäller, litar på att de gör det de är bäst på – var å en för sig så de blir ett tätt sammanslutet lag med målet inställt på seger, men ibland undrar jag om det inte är så att det är högre makter som ”bestämmer”. För trots att killarna ”gör rätt” så blir det fel. *ler* Credd till de som, med ett litet leende, vänder ryggen åt provocerande motståndare, till de som kämpar och sliter tills de nästan kräks, till de som peppar, stöttar o roar sina lagkamrater, till de som håller humöret uppe, till de som vill, till de som kan, till de som minns varför de tycker hockey är så kul, till de som spelar så det pirrar i magen, till de som hjälper varandra och till de som bygger laget, bit för bit, så det blir bättre, målfarligare, mer disciplinerat och än mer framgångsrikt! *pausar o läser det jag just skrev* Oj… ett stycke kärleksförklaring till Värmdö Hockeys a-lag blev det visst.. *ler* Tja… det är ju snart *fjantröst* aaalla hjärtans dag.. 😛

2 kommentarer on “Lite av allt, Kristan är ett kap o det började med en analys inför kvällens match o slutade med en kärleksförklaring till Värmdös A-lag.. ;P”

  1. sara skriver:

    jag elskar robert kristan


Kommentera

