Det blev inget pulkavm, Boorken får kalla fötter o när Bäckis är på tapeten – då rusar tiden fortare än kvickt.. *suckar*

Enligt A så är jag nog nästan skyldig att skriva om pulka-vm eftersom det är så många som kommer hit tack vare det.. *ler*
*lång paus – skriver annat så länge* Jag kan meddela att jag härmed är oerhört irriterad på pulkavmspelet som inte går att installera på min dator… *morr* Det var ju okul.. Får nöja mig med att spela spel på Expressen istället…

Förresten kom jag på en helt annan sak jag har slagit ”rekord” i .. Gå in på IKEA och komma ut med… ingenting! Det var första gången! Så har man gjort det också.. 🙂

Och så listan jag fick av A då.. Det var fasligt många frågor så jag tar en i taget.. (måste ju hinna tänka ut kluriga svar ju!)

Fråga nummer 1
Vilken svordom använder du mest?
”Men det var då självaf…”
Efter en tillsägelse för ett par år sen från en kollega, så försöker jag låta bli att svära.. H*n sa nämligen till mig ”Men fy så du svär!” varpå jag svarar blixtsnabbt ”Det gör jag väl för f*n inte” Kom på lika blixtsnabbt att det gjorde jag ju visst.. *ler*

Boorken på hal is? Eller smart löneförhandlare? Fansen vill ju ha honom kvar, BIFs ledning likaså (vad det verkar) och nu skulle supercoachen fått kalla fötter enligt AB.. Låter illa, men å andra sidan – vad har jag sagt om att tro på allt man läser? Rykten, löst prat och rena lögner dyker upp då o då här å var.. *ler* Och så fortsätter vi med sånt längre ner i inlägget… *flinar*

Det var visst några som sökt på ”Bäckis” också, så här får ni.. Han är sjuk. Igen. Stressad? Nejdå, grabben bryr sig inte det minsta om pressen runt honom, mediabruset som drar å sliter, tränarbyten i samband med ES, juniorVM, LG Hockey Games (som jag för övrigt såg, men utan särdeles mycket entusiasm. Dock var matchen mot ”Ryskland” roligare än den mot de finska lejonen) Han är som Ferdinand, lunkar på i sin egen värld, kör sitt rejs och bryr sig inte det minsta om vad folk runt omkring honom förväntar sig… eller? 😛 Äh, läs med två hekto salt och flak med misstro så löser det sig.. Måste tyvärr säga att, trots att jag gillar Bäckis och tycker han är en oerhörd talang, kan jag knappast hålla med Tomas Ros om att Bäckis är BIFs största stjärna. En stor talang, ja.. och han kommer säkert bli en av våra bästa hockeyspelare, men det låter illa när en och samma journalist först skriver att Bäckis är iskall (o inte på ett bra sätt heller) och i nästa stund skriver att han är BIFs största stjärna.. Det rimmar illa tycker jag.. Konsekvent?
Själv vill jag gärna se unge herr Bäckström växa till sig lite, få lite rutin, men i sin egen takt. Så att han drar till USA blir säkert bra (då får han förhoppningsvis ”lugn o ro” också).

Nääää…. nu är klockan så där mycket igen! *morr* Hopp i säng tjottabläng! Go’natt! 😀

2 kommentarer on “Det blev inget pulkavm, Boorken får kalla fötter o när Bäckis är på tapeten – då rusar tiden fortare än kvickt.. *suckar*”

  1. Mocca skriver:

    OMG -hur lyckades du med att komma ut fr IKEA utan att ha handlat något. Det är sjutton bragdmedalj vibbar på det *S* 😉

  2. vhcbloggen skriver:

    Jag vet inte hur det gick till riktigt.. Bragdmedalj till mig yeay! 😀


Kommentera

