Flygtur från taket övervägs, en lyckans dag tydligtvis men nån hockey på tv… det hittade jag inte.. :)

Idag ska jag tydligen göra vad som faller mig in, helt enligt det absolut tillförlitliga daghoroskopet i en av gratistidningarna.. För jag har dessutom tur.. Så om jag, av nån anledning, skulle vilja göra en ”Madicken” (dvs hoppa från taket med ett paraply) kommer jag ha sån tur att det kommer en vindpust som tar mig ända hem? Eller, mer troligt, kommer jag landa i buskarna nedanför istället för på asfalten? Fast det är nog ganska dumt att hoppa från taket, även om man har paraply, för det är sju våningar högt det här huset.. *bonk* oj.. död… *oups* ..f’låt liksom… *ler*

Kollegan log brett och sa;
”Idag är det väl en lyckans dag för dig va?”
Jag svarade med en enkel imitation av ett frågetecken.
”Både hockey live och på tv” fortsätter han.
Pinsamt… på tv? Vad har hänt? Har jag helt tappat koncepterna (oj, så heter det inte va?) Illa. Sömnbrist? Hjärnbrist? Bristbrist? *ler*
Oavsett vilket (och det faktum att jag inte hittar nåt om nån hockey på tv idag)  så blir det ”en lyckans dag” för mig iaf.. Jag ska få stå nere i Ekhallen och inte frysa om fötterna samtidigt som jag plåtar ”mina boys” när de kämpar för vinst mot Skarpan. Ooooiiih!! 😀

Just det! VM skulle hållas i Stockholm istället! Tycker jag.. 🙂 Fast med alla trängselskatter så kanske lagen hade fått åka tunnelbana till matcherna här också? *garvar*

Kommentera

