Kängorna var visst inga kängor, Leo språkar på utrikiska o tvådomarsystem i ES – kan det funka tro?

Stans sämsta geografisinne, jepp, jag är stark kandidat till den posten. Skulle till Addnature.coms butik i stan, snurrade runt två kvarter, blev stressad, ringde 118 118 (hatten av för bra service!), snurrade lite till, blev tvärsur när jag upptäckte att om jag bara gått åt rätt håll från början så låg ju butiksh-etet nästan precis där jag gick av bussen..! *suck* 😀 Men.. jag fick mina kängor (som inte är kängor enligt säljaren, vad det var.. det visste han däremot inte, det var inte kängor iaf)

Usch! Drömde läskigt inatt.. Satt i baksätet med tre andra när chauffören säger ”Är ni med nu då?” och halkar rakt ut i det nattsvarta vattnet. Jag inser, i samma stund som vattnet (som konstigt nog är varmt?) forsar in i bilen att jag är den enda överlevande i bilen.. Hur skumt som helst. Rädd blev jag också.. Som tur var ringde väckarklockan (det lär ju vara första gången jag blir glad av höra den gasta alldeles för tidigt 😛 )

Äntligen har Leos skrivkramp släppt och jag vet inte riktigt hur det gick till (han kan mycket den jycken 😉 ) men nu bloggar han på utrikiska också! 😛 Dessutom ska han bli pappa också (och jag skaaaaa ha en av hans vilpisar!)

Ikväll får boysen vinna utan mig (inte för att jag på nåt sätt hjälper till men ändå…) För vinna, det ska de göra, det finns inget annat alternativ! De kan ju! Kom igen nu! 😀

Och Brynäs då? Eh… kan de bara spela oavg… *Liljeholmens!* De vill ju naturligtvis hålla spänningen uppe genom att spela oavgjort gång på gång! 😀 Kom hem sent igår (övertid + snurra runt i stan) så jag hörde bara halva matchen och inte var jag särskilt koncentrerad heller.. Pratade packning med As sambo.. *pust* Massa grejer att ta med sig.. För fyra dagar bara.. Jisses! *garvar*

Imorse, när jag läste gratistidningarna, så såg jag bara det där tråkordet ”chock” överallt.. Jag är chockad över detta språkmissbruk! *asg o hoppas ironin går fram* 😉

Två-domarsystem i ES? På ett sätt verkar det ju bra med fler ögon på spelet, men det känns som om domarn och hans linjemän redan nu är i vägen för spelet. Ytterligare en pajsare på isen skulle nog bli trångt.. 😕 *funderar vidare o återkommer*

One Comment on “Kängorna var visst inga kängor, Leo språkar på utrikiska o tvådomarsystem i ES – kan det funka tro?”

  1. […] kommer få grymt snygga ben/rumpmuskler om det här vädret håller i sig. För mina varma kängor (som inte är kängor ju) är så tunga att jag ser ut som en sån där show-häst när jag chict lyfter fötterna för att […]


Kommentera

