Lidingös matchreferat uppskattas, ordsvängningar konfunderar o sen var det inget mer med det.. :P

Dags för BIF-match imorrn. Färjestad hemma, hoppas de är redigt revanschsugna (Brynäs alltså, FBK får gärna vara på dekis.. )

På fredag är det Lidingö borta för VHC, och på LVHCs sida hittade jag referat från deras match mot Åkersberga. Himla bra! Tummen upp för det! 😀 Bra skrivet, man får en relativt bra inblick i hur matchen utvecklades. Tur för mig, för det blir nog ingen resa till Dalénhallen för min del. 😦

Skumläste några av kvällstidningarna på nätet.. ”Chock!” ”Rasar” ”Attack” Seriöst, kom med nåt nytt.. Orden förlorar sin innebörd när det skrivs om nåns nakenchock, bantningschock, attack mot gräsmatta, ras mot fiskars levnadsvillkor…. bla bla blaaaaaaaaaaaa!! Trååååk!  Personligen skulle jag klassa ‘chock’ som att det skedde en olycka mitt framför näsan på mig och nån jag håller av var mitt i den, ett flygplan som flyger in i ett höghus – det är en attack.. och ‘rasar’ det är bara en konstig omskrivning av ‘rasande’ *mina åsikter*

Dags för badkaret! Tjingeling på er! 😀

Kommentera

