Grannens hemlighet avslöjad, Gotland kartlägger fortsättningsserien och jag öser fortfarande teorier om lagbyggen.. :)

Aaaha! Jag har kommit på grannens hemlis! De har dagis däruppe! Eller ja, hon är dagmamma.. Räknade till fyra o-egna ungar och tre egna.. shit… Inte konstigt att det låter däruppifrån.. 😕

Gotland sammanställer läget i forsättningsserien. Kul att nån tidning gör det.. 😉 Hur de fått andremålis till forward vet jag inte, men det löser sig det med. Himla intressant läsning faktiskt, tummen upp för det!  

Nähädu webbis, nu får du vakna.. Massor av skräp i forumet igen.. 😉

Klurar fortfarande på det där med lagsammansättning, kedjor, attityd.. Det positiva igår var ju att spelare som tidigare inte visat sig särskilt mycket, klev fram ordentligt, åkte skridskor, offrade sig. Samtliga i laget verkade strunta fullkomligt i den negativa energi som skvätte från delar av lagledningen, härligt! 😀

När jag tittar på laget, utan att lyssna på skriken runt om, så ser jag ”felen” de gör. Visserligen har jag ju som bekant aldrig spelat hockey, men jag har stått vid sidan av och sett vad som funkar och vad som inte gör det. I gårdagens match fastnade de i hörnen, krånglade till det, var ofokuserade och sa inte ett pip till varandra. Alltså, det jag tror de här boysen behöver (lyssna nu, Professor Rinkräv levererar behandlingsteknik 😛 ) är: Team-building.

De behöver lära sig lita på varandra, svetsas samman till en grupp, kommunicera mer med varandra. Tekniken är det ju (i stort sett) inget fel på. Viljan, tacklingarna och de flesta har inte heller något problem med skridskoåkningen. Men de känns lite splittrade på isen, så istället för ”träningsfria” dagar kanske de borde spela innebandy på kul, åka pulka/skidor/hem till nåns mormor och baka bullar.. vad vet jag? *ler* Jag har skrivit det förut, men måste man verkligen vara i ishallen för att träna hockey? Samarbete, glädje, teknik, smidighet och styrka borde väl kunna uppnås även utanför ishallen. För en tränare med nya, okonventionella idéer borde det inte vara nåt problem att skapa ett sammansatt lag. 😀

Äntligen feberfri! Så imorrn blir det arbeit igen.. ”jiippi” typ… 🙂

Kommentera

