Vhcfan blir bestraffad av Gud Fader själv (ååååh vad jag ljuger..) och favoritlagen VHC och BIF bara förlorade idag.. bläää!

Hmm… jaha… det var det.. Somliga straffar Gud med detsamma… andra väntar han en stund med, vad det verkar.. Kom hem, mådde illa, kräktes.. tack för kaffet liksom… *svär* Och inte var det särdeles roligt att se pojkarna förlora heller. 😦 BIF lyckades ju förlora de med.. 2-1, fördel Modo. 2-4, fördel förb.. Spånga.
Visst, man ”ska” inte skylla en förlust på domarn, och det är knappast hans fel att laget spelar som yra knattar ibland, men den här domarn var en av de absolut sämsta. Noll koll på regler, noll koll på spel/puck/spelare.. Tog utvisningar helt godtyckligt åt båda håll, släppte massor och tog sen en utvisning ”bara för att han glömt det förut” ungefär..

Första perioden var inte mycket att yvas över. Spånga var bättre helt enkelt. Snabbare, enklare spel, ”vi” stod still, tittade och verkade för ett ögonblick (eller fler) inte riktigt veta vad som hände. 0-1 i första, men konstigt nog verkade humöret hos coach och matrialarna vara sämre än hos spelarna och det är ju positivt! *ler* Jag frågade coach när jag kom varför han såg så ruggigt sur ut och han svarar: ”Vafan har jag att vara glad över?” Sen vidareutvecklade han det och jag förstod varför han var både trött och grinig. Och nej, jag tänker inte skriva vad han svarade.

Andra perioden ryckte de upp sig rejält. Fart under skridskorna, glada miner (det blir så när det blir mål) och när första baljan satt då var det som om hela laget tände till! Härligt! 😀
#20 tyckte vi skulle ha en lista på statistik över tacklingar.. men det blir ju inget kul ju.. Han kommer ju alltid vara högst på den listan. 😛 Förresten höll jag på att sätta nåt i halsen när han, i princip, vek sig över sargkanten efter en tackling. Men gnällde han? Näpp, han körde på! Måste säga att jag blev både förvånad och glad, härligt driv grabben. Gör lite mål också så fixar det sig.. 😉 (Kan förresten passa på att dementera ryktet om att NHKs #20 lagt grillorna på hyllan, han är skadad, inget annat)

Inför tredje dök nye andremålis upp (förra andremålis har tagit time-out) och skrev på papper. Sen gick luften ur i slutet av sista perioden. Spångas fyra kom dessutom i tom kasse.. Ta ut målvakten, det är aldrig bra.. för hjärtat.. Huu…. nervvrak?

Just det, jagade ju en bild på min favvis (så nu får alla VHC:are som i hemlighet läser veta vem det är, fast det egentligen inte är nån hemlis alls…) Och här är en från dagens match (och för er som inte vet att VHC spelar i blå/röda tröjor kan jag tala om att det är ”gallret” till höger som avses.. 😛 … såg dessutom att det faktiskt syns att det står Spånga Hockey på den andre killen.. 🙂 )
© vhcfan 2007

Kommentera

