Vhcfan riktar ett välriktat slag mot sandsäcken och håller med i Sandells resonemang om tjejboxning.. :)

Oj oj oj.. Åsa Sandell – du har så rätt!
Det finns knappt nåt bättre än att dra på boxhandskarna och banka sandsäcken medvetslös när man kommer hem med adrenalinet sprutande ur öronen för att dagen har varit kräk. Det är skönt, gör lite ont, men när man efter en halvtimme dryper av svett och musklerna känns som deg.. ja, då ler man.. 🙂

Tänker inte ge mig in i debatten om huruvida proffsboxning är bra eller inte. Men personligen vill jag inte se på boxning, det känns för mycket misshandelsvibbar för mig, även om det är klassat som sport i det här sammanhanget. Visst, det är mer kontrollerat än t ex en misshandel på stan (inga vapen odyl) men personligen slår jag hellre på sandsäcken än nåt som andas.. Ojdå… nu gav jag mig visst in i debatten litegrann ändå.. *oups* 😉

One Comment on “Vhcfan riktar ett välriktat slag mot sandsäcken och håller med i Sandells resonemang om tjejboxning.. :)”

  1. […] tror inte på det där med att förbjuda en sport, som t ex speedway eller boxning, det är ingen som tvingar de att riskera sitt eller andras välmående. Om säkerheten behöver […]


Kommentera

