Osagda komplimanger, drömfunderingar om tjejer o killar och som ett brev på elementet..

Funderade på en sak.. Igår, på bussen, så såg jag en så otroligt vacker kvinna, men jag sa inget. Varför gör man inte det? Komplimanger är ju en bristvara och jag tror knappast kvinnan blivit förbannad om jag sagt det jag tänkte. Själv hade jag blivit jätteglad om nån sa nåt snällt till mig.. Är det kanske så att, oavsett kön, så om man ger en komplimang till en främling så betyder det en flört? Eller är man ”knäpp” om man slänger komplimanger till okändisar hit å dit? Jag vet inte.. Kan det vara så enkelt att blyghet spelar in? Av nån anledning… eller … äh.. jag vet inte, vet du? 🙂
Det kanske inte är riktigt samma sak, men tanketråden gick från detta dilemma till ett annat.. Om en kille säger till en annan kille; ”Jag drömde om dig inatt”, då är det okej. För då gjorde de säkert nåt riktigt macho i drömmen, som att jaga dinosaurier eller nåt. Men om en tjej säger samma sak till en kille (eller tjej för den delen) så betyder det omedelbart att hon är intresserad eller har drömt en riktigt häääärlig dröm.. Skumt..

När jag kom hem igår låg det två brev från banken på elementet i trapphuset. Sicken rackarns tur att jag är så nyfiken… de var till mig nämligen! Adressen var rätt, namnet också, på brevlådan står det också rätt. Blev lite fundersam.. Varför gör man så? Så jag hade tänkt att gnälla på Posten, men jag ringde först.. 😛 Fick oerhört bra hjälp i kundtjänst och fick telefonnumret till ”min” brevbärare. Och nu kommer det som är spännande.. När jag sa mitt namn (”fast du kan ju inte hålla reda på alla du delar ut post till?”) och förklarade att jag var lite nervös över om det varit fler brev på elementet och det varit en brevtjyv i farten, så säger hon: ”Men du brukar ju inte få så mycket post, så det var nog bara två brev” *gapar* Snacka om minne! Så, dagens-bästa-bemötande-priset går till Annelie på Posten Värmdö!

Kommentera

