Löst prat o skvaller om juniorer, vhcfan är L.A-oskuld fortfarande o mamma är bra att ha när man glömmer bort att andas ibland.. :P

Jaaaasså… där ser man.. En av ”junior-stjärnorna” från förra sessen i VHC blev ”bortplockad” av pappsen, till ett annat lag. Där skulle han ”utvecklas på ett bättre sätt” (underförstått att VHC inte är tillräckligt bra eller satsar tillräckligt mycket).. Hej hopp som det gick.. Lillpojken har flyttat (igen). Denna gången till ”VHC-laget” i grannkommunen.. Bättre satsning? Bättre utvecklingsmöjligheter? En annan VHC:are är ju som bekant utlånad till Bajen. Den spelaren är en back, ”junior” är forward.. En back mot en forward låter inte så logiskt, men å andra sidan kanske NHKs backsituation ser bättre ut än t ex BIFs.. *rycker på axlarna* (Observera att den här delen av inlägget helt är baserat på rykten, löst prat o mina egna åsikter.. Inget att ta allt för allvarligt på alltså.. 😛 )

Kollade VHC-sidan och trots att jag vet att webbis (numera 😉 ) sliter halvt ihjäl sig för att plocka bort allt skräp i forumet, så undrar jag varför det inte finns en sån där ”anti-skräp-inläggs-mockajäng” till sidan.. Det tycker jag är dumt.. Väsbys Silly-sida har gjort en himla finurlig ”anti-skräp-inläggs-mockajäng” till sin gästbok, tummen upp för det! 😀

Mäh! Jag vill också gå på puben med Brynäääääs.. *snyft* Medlemspub i L.A inför matchen mot LHC
Borken snackar (som vanligt) om morgondagens drabbning och på frågan om nyförvärvet Janne Hauthonen svarar han så här;
– Det första intrycket är mycket positivt även om jag inte sett honom i matchsituationer än. Janne är en ambitiös spelare som acklimatiserat snabbt socialt och i spelet. Han har ett förståndigt hockeytänkande.”
Av vad jag har hört från folk som faktiskt sett killen på is de senaste dagarna, så låter det inte riktigt lika positivt, men å andra sidan kan jag ju inte annat än lita på coach Boorks åsikt om JH. Det som är så hiiiiiiimla trist är att jag ännu inte blivit av med min ”L.A-oskuld” än, men det kommer väl det med (alltså… var tog markören vägen??) 😛

Ha! Där var den! *markören återfunnen!* Kändes helskumt att skriva utan att se markören ju.. *ler*
Pratade med mamma.. Gissa vad? Hon har lärt sig att jag är skittråkig när jag har kameran framför näsan, så hon hämtar upp mig när jag har plåtat klart imorrn.. *garvar* Å andra sidan är hon bra att ha i såna situationer, främst när jag får för mig att fota macro.. då håller jag nämligen andan (för att inte få skakningsoskärpa) och glömmer ofta bort mig så hon får säga till mig ibland.. ”Hörrö! Glöm inte att andas då o då också!” *garvar igen*

Kommentera

