Teknikens vidunder, telefonvettikett o livförsäkringen på dina barn gäller nog inte om du glömt huvuvdet hemma..

Määh!! Jädras mobil – stääääng ner! Schysssta då?! Försöker få mobilen att stänga ner webbläsaren men näääähää.. *fnyser* Aha! Tåååålamod var det ja… Nu funkade det! 😀

Det märks att det är måndag, det ringer konstant, säljarna har extra energi och låter glättigare än smörpapper med rapsolja på, så fort jag lägger på – då ringer det igen.. Och ärligt talat, vad tusan tror de att jag har för telefonnummer egentligen?? 118 118 eller? ”Jo, jag skulle behöva komma i kontakt med den å den å de, vet du vem jag ska ringa då?” Jajjemän, det visste jag och gav glatt informationen och telefonnumret till den som inte orkade ringa den riktiga nummerupplysningen. Egentligen hade jag velat svara: ”Ja det vet jag, men jag tänker inte tala om det för dig förrän du ber om ursäkt för att du är så f… lat att du inte tar reda på det själv utan istället ringer och stör mig!” *garvar*

Gårdagens sötaste på jobbet:
Mamma, ca 35, får syn på vår monter med ”begagnade spindelkläder” (spindlar ömsar skinn, precis som ormar, i ett enda stycke) och utbrister med rynkad näsa:
”Åh fyyyy vad äckligt!!”
Dottern, ca 3, svarar då med bekymrad min:
”Näää, säg inte såååå.. Det är ju syyynd om de… för de är ju dööööda!”

En annan gång var det den där pappan som ändrade ansiktsuttryck från cool och kaxig till kritvit och nervös..
Han frågade med arrogant ton; © vhcfan 2006
”Assssåå, kan verkligen krokodilerna hoppa?” Jag nickade till svar.
”Vaddå? Haru sett det eller?” Jag nickade igen och log.
”Men vadå, de kan ju inte hoppa över glaset!?”
”Nä, inte hela krokodilen men nosen och tänderna kommer ju ett par cm över glaset, det är därför vi har skrivit att man inte ska ha några fingrar, eller småbarn, innanför, eftersom de försvarar sitt revir.. ” Pappan antar nu en likblek nyans av kritvit i ansiktet så jag fortsätter leende…
”Vaddårå?”
Han svarar inte, tar sitt barn i famnen och skyndar ut.. Okej, jag tar det i klarspråk… Föräldrar – håll inte era barn över glaset för att de ska ”se krokodilerna” ordentligt, livförsäkringen på barn är väl inte så hög va, så ni lär ju knappast bli rika på en sån grej… *garvar*
För övrigt måste jag säga att Emma på 118 118 var oerhört trevlig och proffsig. Jepp, jag ringde dit, för jag behövde ett telefonnummer… 😛

Just det… den där när min ”gamla” kamera bestämde sig för att begå avlivning .. gissa vad det stod i horoskopet den dagen? ”Förvänta dig det oväntade” Tack som f-n liksom… *fjortisvarning* Jag hade ju knappast förväntat mig att kameran skulle pajja och om jag hade listat ut att den skulle göra det, då är det ju inte oväntat längre… betyder det att det inte kommer hända då? Hmm…. Klurigt det där.. 😛

VHCs hemsida är full med spam och fortfarande ligger det kvar att VHC spelar hemmamatch mot Sudret på söndag (det gör de inte kan jag meddela) De spelar mot Spånga den 30 januari klockan 19.00 på hemmaplan.. eh… hemmarink.. heter det nog väl? 🙂

One Comment on “Teknikens vidunder, telefonvettikett o livförsäkringen på dina barn gäller nog inte om du glömt huvuvdet hemma..”

  1. […] Jisses.. Hur tusan hittar man hit med de sökorden? När jag letade på bloggen hittade jag bara det här inlägget om […]


Kommentera

