Tekniken kraschar efter fyra sekel, barn i fängelse ingen hit o trist upptäckt om ex-kex (ironi-varning!)

Teknik alltså… För att inte säga för mycket så … *tystnad* …eh.. jo… I ungefär fyra sekel har en typ av disketter jag behöver i jobbet, funkat klockrent utan formattering.. Tills nu. Vilket innebär att jag måste sitta och formattera om, i runda slängar, 175 disketter.. Oerhört oskoj..

Fast det var egentligen inte det jag hade tänkt skriva om innan jag satte mig här… Det var egentligen det här –> ”Fri efter halva livet i fängelse” Och det är väl i sig inte så upprörande, om det inte varit för det faktum att killen ifråga nu är 21. Barn ska inte dömas till fängelse tycker jag. Visst, de vet ibland mycket väl vad de pysslar med och att det är helt uppåt väggarna, men ändå.. Det finns ju en ”myndighetsålder” av en anledning. Ett barn med så mycket ilska/problem/rädsla har ju uppenbarligen problem och behöver alltså hjälp, inte stjälp.. (chict ord!) In med ungen på behandlingshem och ge honom terapi för sin ilska, ångest eller vad tusan det nu är för fel.. Men å andra sidan vet jag inte hela historien, det var ju bara en kooooort artikel så det kan ju finnas fler sidor av den här grejen (mycket troligt).

Hmm… jag har blå ögon… Mina ex har blå ögon.. *funderar* Jag visste det! *upprört* De var tillsammans med mig enbart för mina ögons skull, inte för min underbara personlighet! *garvar så ironin stänker lång väg* 😛 Länk

Kommentera

