Damer på paketen, omedvetna förbrytelser, BIF-HV71 ikväll o VHC har vaknat ordentligt (hoppas jag..) :)

Hur kommer det sig att det bara är damer på bild på blöjpaketen? Är inte det lite diskriminerande mot killarna som byter blöjor (eller över huvud taget)? Eller är det så verkligen? Jag har inte kollat ordentligt, men det slog mig för nån dag sen när jag lyckades pricka in en sån där reklamsnutt.. Bara tjejer… hmm…

En annan grej jag har tänkt på är det där med ”omedvetet blockerande av annans väg”.. *ler* Ofta när jag går bakom nån, som jag tycker går långsamt (själv går jag snabbt som en iller med eld i baken), och ska gå om den personen och bestämmer mig för att gå om till tex höger.. Då glider personen ifråga åt höger och blockerar således min framfart, när jag då börjar dra mig åt vänster istället.. vad händer? Jo, människan flyttar självklart åt vänster istället! Hur skumt som helst!

BIF-match ikväll! 😀 HV71 borta, det blir nog tufft, särskilt utan Månsson, Bicek och Lind som är hemma och vilar upp sina ljumskar. Gillar Boorkens optimism, citat: ”Men, vi vet också att vi kan ta poäng överallt så vi är ändå optimistiska.” Helt riktigt, positivt ska det vara! 😀

Funderade lite på VHCs match imorrn också. Jag tror de har skärpt till sig ordentligt, vaknat, nu. Det kan nämligen vara så att de åkte och sov förra hemmamatchen.. 😉 För inte spelade de särskilt mycket hockey de två sista perioderna.. 😛
Jag menar, de kan ju spela så mycket bättre. En tillfällig svacka hoppas jag. Jag vill se #17, 8, 9, 10, 12, 15, 19 och kanske en o annan back kan utmana också, framför målburen och jobba, kämpa, slita, in pucken i mål! Skulle vara kul om min favvis gjorde mål imorrn, jag tror inte han har gjort det tidigare (måste kolla.. vänta) *öppnar VHC-sidan* Näpp… inte än, men å andra sidan ”ska” han ju inte göra mål heller..  Lite spännande att andremålis fått två utvisningsminuter också.. *fnissar* Han som ser så snäll ut?

Kommentera

