Sudret hade lekstuga med tröttkörda VHC-boys o kamerans nycker gräver stora hål i plånboken.. fan..

Det kändes redan innan match. Stämningen var dämpad, energin i luften stod nästan still. Matris var sur för nåt, lagledarn blev förbannad på en del inkompetenta varelser och coach lät som han gett upp matchen låååångt innan den ens börjat.

Ett decimerat VHC skrinnade tyst in på isen. Lagkaptenen fattades, en back var skadad, ytterligare en borta han också (rent fysiskt alltså 😉 ) och förstemålis.. tja, han var nog hemma (det verkade inte som nån visste var han höll hus, eller inte ville säga nåt). Men att förstemålis inte spelade, gjorde inte så mycket för andremålis gjorde en grym match med många fina räddningar (trots att han verkar ha ”hål” över höger axel.. hur var det nu med linserna? 😉 ). Jag måste säga att jag beundrar det faktum att han kan hålla huvudet kallt i såna här matcher. Hade det varit jag hade jag sett rött efter några minuter. I vissa situationer var det ”målis mot Sudret HC”. Så de mål som blev, kan han knappast lastas för. Backarna (eh… jag tror vi hade några såna på isen men jag är osäker) stod och tittade, resten av laget hade klister under skridskorna och betong i benen för det gick lååååångsamt. Ingen energi, ingen vilja, ingen glädje.. nada!

Ett sånt VHC blev en lätt match för SHC och de kunde leka sig genom ”försvaret” och sätta sina mål som de ville nästan. Sudret spelade snabbare, bättre och smartare än VHC (som stundtals inte spelade alls). Enda minus för Sudret-boysen var deras jädras gnäll och alla hakningar. Den enda i SHC som faktiskt hade skäl att oja sig, var killen som hade extrem närkontakt med plexit när han for in i det med näsan först. Aj aj..

VHCs första period var ”som vanligt”.. Fart, energi, smart spel och kommunikation.. Vet inte vad som hände sen.. Luften gick ur, sugen tappades nånstans på nån gödselhög i Yttre Tjottahejti och det dåliga humöret spred som en gäspning på en föreläsning om … nånting jättetråkigt… 😛

I början av andra perioden dök nästa svordomsframkallande aber fram.. Kamerahe-vetet pajjade!   Så resten av matchen stod jag med en klump i halsen. Ville gråta, skrika, slänga sk*ten åt *gaaaaaaaah!!* Inte för att jag på nåt sätt är rik som ett troll, tvärtom, men det blir till att beställa en ny imorrn… Fasen, där rök den semestern.. 😦

Om man ska se det positivt så tog det inte särskilt lång tid att redigera bilderna från matchen.. 😀

Gick från ishallen med tunga steg, trots att jag tidigare skrattat gott och givit bort ett leende (iofs utan att få nåt tillbaka den här gången…) Men just nu känner  jag mig som matris lite grann.. ”Jag skiter i det här nu…” Det är ganska skönt att känna så ibland.. *trallar lite* ”‘skiter i allting det skiter jag i” *fnissar*

Kommentera

