Snurrig teorifilosofifantasi om huruvida Gud hör bön och om Han i så fall svarar med mejl eller sms..

Vilar hjärnan lite… Lunch snart, men jag kom att tänka på en sak..

För flera år sen så åkte jag förbi ett ställe varje morgon, där nån skrivit med vit målarfärg på berget; ”Gud hör bön”
Jag vet inte varför, för jag är inte troende, men de där orden fastnade och jag har klurat lite på dem då o då under åren.

Så okej, ponera att Gud faktiskt finns och att han hör alla böner..
Hör han också alla som tänker saker om honom, pratar om hans verk eller overk (den ständiga frågan varför Gud inte rättar till all svält o krig o allt sånt) osv..
I så fall… snacka om att snubben måste få tinnitus! Han kan ju inte höra ett sk*t ju! Det blir ju bara ett enda vitt brus av alla som vill, tjatar, önskar, ber, skriker, hatar..
Om Gud är en sån där modern snubbe (som han i Bruce den Allsmäktige) så sitter han säkert med mp3n och mass-svarar ‘Ej beviljad bön’ på mejlen. *fnissar* Så kan det gå.. 🙂

3 kommentarer on “Snurrig teorifilosofifantasi om huruvida Gud hör bön och om Han i så fall svarar med mejl eller sms..”

  1. Mocca skriver:

    *ASG* skit kul-ju!

  2. Mocca skriver:

    Btw: jag har mailat dig….

  3. vhcbloggen skriver:

    Rusade till mejlen fortare än kvickt å blev så glad! Tjing! 😀


Kommentera

