Topp å Flopplista för fortsättningsseriens hemsidor o innebandy är så kul att lite lätt galenskap inför publik inte gör så mycket..

Från Topp till Flopp..

1. Sudret HC
Snygg, lättnavigerad, uppdaterad. Stort plus för matchstatistiken.
2. Norrtälje
Se Sudret HC. Fast jag är inte riktigt lika crazy i färgerna, men det är ju en smaksak. Plus för en sida som väcker nyfikenhet om laget.
3. Nynäshamn
Rätt trista färger, lättnavigerad, uppdaterad sida. Kul med bonus-info om spelarna.
4. Österåker
Inte så fasligt snygg (min åsikt), bra presentation av laget, uppdaterad. Plus för referaten.
5. Skarpnäck
Lättnavigerad, snygg, stort minus för gif-bilderna, de stör. Snygg presentation av truppen (lite minus för Team Roster-taggen istället för Truppen.. alla vet inte att laget kallas Rosters.. antar jag..)
6. Lidingö Vikings
Lättnavigerad, rätt snygg, bra information, ’bonus-info’ om respektive spelare saknas.
7. Rimbo
Rätt trist utseende, informativ och uppdaterad sida, dock en aning för liten länktext (eller så börjar jag dessutom se dåligt så här ”på gamla dar” 😛 )
8. Åkersberga
Rätt snygg o lättnavigerad sida. Saknar dock statistik och resultat. Känns inte som den är till för publik direkt.
9. Spånga
Nä tack, inget matnyttigt om laget, statistik eller ens snygg layout.

Eftersom jag knappast kan vara särskilt objektiv när det gäller VHC-sidan så får den hamna utanför listan..

Värmdö HC
Det är väl ingen hemlighet vad jag tycker om sidan och jag tänker inte upprepa mig. Det jag gillar är A-lagets egen lilla hörna på sidan, ruggigt snygg presentation av truppen (saknar bara ’bonus-info’)

Dagens innebandymatcher slutade så här 10-9, 10-3 och 8-10… Jepp, en förlorade match! 😀 Gjorde fyra mål (!!), fick mycket mindre blåmärken än vanligt och räddade fler skott på mål än vanligt kändes det som (är fortfarande ruggigt nyfiken på vad jag skulle få för räddningsprocent om nån räknade..) Iofs fick jag ett slag över knogarna men det gör inget.. Lite svullet bara. 🙂

Hur skönt som helst att juluppehållet från bandyn är över. Det är såååå himla kul att spela! Vi var 6 idag, det var lagom och jag tyckte det verkade som att samtliga har blivit bättre på att spela, skoj! 😀 Som vanligt hade vi publik i form av såna där halvmetershöga varelser och ett par av deras föräldrar.. Jag antar att det är för att jag låter ganska mycket, skriker, hoppar, svär, springer in i väggar och kastar mig handlöst framför svischande klubbor för att rädda bollen från att gå i mål.. 😛 Iofs ser di små barnen lätt chockade ut, medan föräldrarna lutar mer åt det roade hållet.

Dags för badkaret (ska kolla om jag missat nåt blåmärke, jag brukar ha rekordet..)

Hejhoppsovgott! 😀

3 kommentarer on “Topp å Flopplista för fortsättningsseriens hemsidor o innebandy är så kul att lite lätt galenskap inför publik inte gör så mycket..”

  1. Mocca skriver:

    Nuhar jag kikat in på VHC hemsida. Håller med dig om A-lagshörnan. Presentationen av truppen var riktigt snygg :)tycker också att det saknas ”bonus info” om spelarna.

    Sov gott!
    *kram*

  2. vhcbloggen skriver:

    Visst är den! Det är ”gamla” webbis som gjort den.
    Nyfikna strutar som jag blir ju alldeles kollriga när det finns ”bonus info” om laget. 😀
    *kram*

  3. […] Bortamatch mot Spånga imorrn ju, yeeeay! Ska analysera lite vidare sen ikväll (det är ju så fasligt mycket annat nu så jag knappt hinner blogga, trots att jag skriver så snabbt! ) Statistiken hittar jag självklart hos Sudret, de är väl inte etta för inte? […]


Kommentera

