VHCs premiärmatch för året slutade illa o matrialarn har åsikter om fotografens hår.. :P

*morr* Seriepremiären för fortsättningsserien blev förlust.. 😦 För mycket julmat? 😛
Nygammal spelare i truppen idag, hoppas han stannar. Han var grym tidigare, men verkar ha tappat lite under tiden han varit borta från laget. Både tror och hoppas att han snabbt kommer upp till sin nivå igen. En riktig målspottare med fart under skridskorna och ett riktigt härligt driv både på och utanför isen. 🙂

Min lille favorit jobbade som vanligt stenhårt, förstemålis stod och gjorde ett par riktigt fina räddningar! Samtliga skrek idag, matris, coacherna, lagledarn.. Mina öron vibrerar fortfarande! 😛 Andre-matris var lite upprörd på domarn också, ”Va’ f-n!? Är du oxå från Rimbo din j… bonde!?” *asg*

Ett straffskott för Rimbo (utvisningen på VHC-spelaren var klockren, inget att orda om) och mål.. 😦
Rätt mycket utvisningar, en del ”riktiga” – en del som var helt uppåt väggarna, två av Rimbo-spelarna åkte på rejäla smällar. En med knäskada och en annan fick visst en puck i skallen.. Rimbo var snabbare, starkare och spelade mer organiserat än ”oss”, så segern var rättvis.. Men det svider lite ändå, med tanke på att det såg så bra ut i slutet av förra året.

Det som ”stör” mig lite är att VHC hade, plus-minus nåt skott, lika många skott på mål som Rimbo.. Vet inte exakt hur herr Wikegård sa i JVM-matchen, men … ”i hockey är det små marginaler” (undra just om det inte var exakt så han sa).. Jajjemän! Och inte en enda av dessa marginaler var på VHCs sida idag.. *ler snett*

Matris aka min livvakt, opponerade sig ordentligt när jag tog av mig (!) min fina BIF-mössa.. ”Määäh, har du börjat med det där nu igen?” Jepp… det syns inte så bra (av olika anledningar) men ni fattar.. tror jag… 😛
© vhcfan 2007

På tisdag är det bortamatch mot Åkersberga.. men jag orkar inte hänga på faktiskt.. Har ju en hel del att göra på jobbet också, så… *suckar lite*

Kommentera

