Minnet får en knuff i rätt riktning, Bäckis tillbaka i Brynäs o det där med hockey o kärlek – det är nästan samma sak…

Det där med att komma på smarta saker när man ligger i sängen och egentligen ska sova.. Stoooort problem.. Eller dilemma rättare sagt. Ska jag gå upp, sätta på datorn och blogga, eller bara tända lampan, skriva ner vad jag ska blogga om dagen efter (eller senare på dagen, eftersom jag låg i sängen halv fyra imorse o skulle sova) eller försöka komma ihåg det bara.. Resultat? En massa goja om vad jag skulle skrivit eftersom jag inte orkade göra nåt av det som kräver att jag åtminstone tände lampan och skrev. Mitt minne är lurigt, det vet jag ju, men jag har en svag aning *pling* Där! Nu kom jag på vad det var! *chockad*

På väg till ishallen igår såg jag två småkillar som var oerhört balla.. De satt uppslängda på ryggstödet på en bänk, med fötterna där rumpen egentligen ska vara. När de såg mig, knuffade de lite på varandra och en av boysen studsade ner och gick självsäkert mot mig. Jag log, för det har jag hört att man ska göra. Gossen kanske ville fråga nåt. Visst ville han det..
”Kan du köpa ut till oss?” frågade han och såg så där söt ut som bara barn kan göra när de vill ha nåt.
”Nä” svarade jag kort, fortfarande med ett leende.
”Snälla?”
Jag upprepade mitt korta, leende ”Nä” och fortsatte mot ishallen.. *fnissar lite*
”Om jag säger ‘snälla’, bryter du mot lagen då? Snälla.” *garvar* Sickna sötnosar..

Jasså? Bäckis ansluter till BIF idag? Spännande.. Undra om han får sitta på bänken och ‘vila’ eller om han spelar från start? Boorken har inte bestämt sig än tydligen. Hemmamatch mot Malmö, borde bli rejält tryck. Skulle vara kul att åka till LA och kolla en match, men då vill jag nog ha med mig både A o S.. Lite halvtrist att åka med folk man inte känner. En ”hemma”-match funkar ju, som den mot Djurgården, men att åka till Gävle, bo på hotell, gå på match, sen hem. Med folk jag inte känner.. Det är lite mycket.. Iofs är jag ju van att åka på grejer själv, men… *rycker på axlarna o undrar vart det här resonemanget egentligen är på väg så jag lämnar det*

Och Wennerholm skriver bra krönikor som vanligt. 🙂 Det är bara hålla med i ”Topp å Flopp-listan” Sen blir det inte mer skrivet om det, Wennerholm har skrivit det som behövs i det ämnet.. *ler brett*

Nästa hemmamatch för VHC är inte förrän den 14 januari, då det är dags att möta Sudret igen. Det känns som det är ruggigt långt dit.. Men tiden går fort när man har roligt (och när man är gammal.. hrrmmm..) har jag hört. 😛 Så det är bara se till att ha hur kul som helst de närmaste dagarna.

Faktum är att jag faktiskt mår riktigt riktigt bra! Visst, jag är ju trött o glömsk, men matchen igår höjde mitt humör ett antal procent. Jag älskar att vara där! Det är inte bara hockeyn (faktum är att de inte spelade särdeles bra igår, men jag har en förklaring till det också.. 😉 ) Det är allt runt omkring också. Härlig stämning, hjärtligt, mycket skratt, sammanhållning.. Jag känner mig trygg där, skrattar gott, har ögongodis att vila blicken på, får se hockey, plåta, bara vara.. Det är härligt! 😀 Jag tror jag är kär i hockey… *garvar o inser att det låter helt vrickat så ta det med ett hekto salt är ni söta* Men det är faktiskt nästan samma känsla.. Pirr i magen o fånflin… 😛

2 kommentarer on “Minnet får en knuff i rätt riktning, Bäckis tillbaka i Brynäs o det där med hockey o kärlek – det är nästan samma sak…”

  1. Mocca skriver:

    Måste bara säga att jag gillar ditt sätt att skriva. Har så gott som alltid ett leende på läpparna när jag har läst din blogg 🙂

    Det klart man kan vara kär i hockey, jag är också det, men inte på långa vägar lika förälskad som du verkar vara 😉
    *kram*

  2. vhcbloggen skriver:

    Iiiiiih! Åh, tack så jättemycket! Vad glad jag blir! 😀
    *sitter o ler jäääääättebrett*


Kommentera

