Förvirrad resa till jobbet, nästan våldsam o lagledarn fixar som vanligt.. :)

”Fortfarande stopp…” Jajjemän! Jag satt också fast.. typ… Jag gick ganska mycket, för jag försökte hitta nån vänlig själ som kunde peka i rätt riktning. Information någon? Det enda som hördes var orden ”strömavbrott” och ”ersättningsbussar”. Okej, varifrån och vart gick bussarna? www.websmileys.com
Folkmassan rörde sig som en seg klump, fram – tillbaka – hitåt – ditåt. De flesta såg frågande ut, andra irriterade. Själv hade jag lust att bryta lite mot lagen och lägga en välplacerad knytnäve på den där hurtiga gratis-tidnings-utdelaren som studsade framför mig med ett leende och ville att jag skulle ta en av hans tidningar.. *morr*

Ringde gruppchefen (som också bor på ön) och för en gångs skull var han i tid till jobbet..! *suck* Övriga ”åt mitt håll” var antingen lediga eller redan på kontoret.. *suckar igen* Det var bara att att kliva ner i underjorden igen och se om det gick nåt tåg åt ett annat håll så jag kunde ta tvärbanan.. näpp…

Oavsett hur surt det var imorse så måste jag ändå ge en liten eloge till att de fixade problemet så ”snabbt”.. På en timme ungefär. Heja! Fullständigt oironisk är jag dessutom. 🙂

Jaja, imorrn är jag ledig.. Då vill jag sova länge, kolla på Bröderna Marx-filmerna jag köpte och bara slappa (fram till ungefär … mmm… fem kanske, så jag hinner äta och så innan VHC-matchen)

Heja lagledarn också! www.websmileys.com Hon fixar informationen med länkar till förbund och grejer när den inte uppdateras på ”huvudsidan”. Hon är bra hon! 😀

Kommentera

