Blask i koppen, JVMs stjärnor lyser klart o Wennerholm sätter inga pengar på seger för Sverige ikväll..

Match för junior-kronorna (vilket töntigt ord egentligen.. eller är ‘töntigt’ ännu mer töntigt än ‘junior-kronor’?) ikväll igen! 😀 *smakar försiktigt på kaffet* Huuuaa… det märks att det inte är jag som gjort kaffet… blaaaask! Uäsch! Kaffe ska gå från kannan till koppen själv, annars är det inte kaffe.. 😛

Hockey var det ja.. Visst, jag kan hålla med om att Bäckis sken nästan lika starkt som han brukar göra i Brynäs (oj, nu överdriver jag lite..) men matchens stjärnor var helt klart Enroth, Johansson och Omark (i nämnd ordning). Grymt imponerad av målis faktiskt. Inte så mycket tekniskt snyggt spel, men en förmåga att ”inte tänka” för mycket. Jag har ju dryftat det här med målvakter ett antal gånger (varför är jag så fascinerad av de?) och en bra målvakt går på magkänsla. Med snabbhet i både kropp och huvud och med känsla, plus lite tur också, så blir det en bra målis. 🙂 Jag kan ha fel (om coach läser det här så nickar han säkert nu 😛 ) men jag säger skriver det jag ser och utifrån min egen ringa erfarenhet av hockey (som inte är så liten längre..)

Herr Wennerholm på AB tror inte mycket på den svenska JVM-truppen i dagens match. Men att stirra sig blind på siffror kan ge falska ”förhoppningar”.. På pappret är Ryssland bäst, ja, Sveriges powerplay är ju inte mycket att hurra för och ryssarnas målis kan bli klubbkompis med Bäckis nästa sesse i Washington.
Minns inte vilket mästerskap det var, men det var Sverige mot Ryssland och båda lagen hävdade att de slog i underläge. ”Ingen” tror på seger för svenskarna i kvällens match, men som de spelade igår så blir det nog rejäl fight. Och jag tror de tar det! Det blir en sån där ”pirr-i-magen-stå-i-soffan-å-skrika-match” ikväll… Stackars grannarna.. typ…. Igår protesterade de högljutt med att hamra hamra hamra, så fort jag sa skrek nåt åt killarna på isen.. Det får de stå ut med, jag får ju stå ut med både de o deras (förb….) ungar varenda dag. 😀

Kommentera

