Bäckis verkar frysa om fötterna pga alla pengar, domarn är felvänd o Slovakien ljuger om sin fina lagkamratskap..

Börjar Bäckis få kalla fötter? Var det miljonerna som skrämde honom?
Jag ska väl inte dra för höga växlar på det här, men med tanke på hur han har spelat under JVM (de två matcher som halvt avverkats hittills) och det faktum att han vet att han är ”bevakad” av scouter uppe på läktaren så kanske han spelar osynligt av en anledning? Han kanske vill stanna i Brynäs och ”gör sorti” på ett sätt att det inte ser ut som att han fegade ur.. Vad vet jag? Man ska ju normalt inte tro på allt man ser eller läser, men ”enligt vad jag har hört” så är det en kille med båda grillerna på isen, så på det sättet skulle det väl vara konstigt om det verkligen var så.. En å en halv match spelad och jag tycker mig se en Nicklas Bäckström som går på sparlåga av nån anledning..

Ett skott på mål och två utvisningsminuter har han.. Okej, kanske lite orättvist att ”döma” efter bara en spelad match, men jag tycker fortfarande han är märkligt osynlig.. Bara för det har han gjort ett par, tre bra grejer under de senaste tio minuterna..

JVM-truppen sammanställd av kvällstidningen.. Länk

Och vad i hela ….. håller domarn på med då? Kan man skicka ut linjemannen två minuter för tripping?

Och vad tusan är det för fel på slovakerna? I intervjun sas att ”vi har så bra lagkänsla” (typ) men när Marcinko ligger och gråter på isen, utan att kunna ta sig varken upp eller ut från isen, då måste jag undra vad tusan de sysslar med! Är det viktigare att gruffa med motståndarn än att ta hand om sin kompis som ligger skadad på isen? *svär ordentligt*

Kommentera

