Betalande hockeyspelare, uppslitna julklappar innan den 24:e o Brynäs vinner mot DIF för en vinkel-ängel fixar assisten..

Fortfarande ”tjafs” i Väsbys gästbok om huruvida en viss spelare får betalt för att spela i NHK eller inte.. Ärligt talat, får division 1-spelare verkligen betalt? Jag trodde de fick betala för att spela.. i princip… Med utrustning och resor och sånt menar jag. *rycker på axlarna*

Webbradion verkar funka iaf.. så här långt *håller tummarna*

Slet upp julklapparna (jepp, det var två) när jag kom hem! Började med det lilla, för vi tjejer fick inte samma som gubbarna (som fick handskar) . Det var ett spel, ett analogt sådant, i trä.. *garvar* Tur att det fanns en instruktionsbok till spelet för jag fattade minsann inte hur man skulle göra bara genom att titta på bilden.. 😕
I det stooooora paketet var det massor av bra saker. Ett stycke fleece-filt (med tillhörande ”bärsele”), en termos, 4 kaffemuggar och två reflexskärmar.. eller nej… jag menar, två sittunderlag.. *fotografhumor på låg nivå*  Himla bra grejer! 😀

Oj!! Vilken snygg bild! En sån vill jag också ta.. Kolla där –> Bild från Radiosportens sida

Hmm… en *MÅL!!!* liten fundering.. Hur säger man egentligen Angells namn? Vissa kommentatorer säger Angel, alltså ‘ängel’ på svenska fast på engelska dårå.., andra säger *MÅL!!!* Anschell (tänk fonetiskt nu.. 😛 ) DIF tar TO redan.. 😕
Vilket är rätt? På engelska skulle nog jag säga Angle, alltså ‘vinkel’ på svenska fast på engelska.. *rycker på axlarna* Iiinte vet jag.. 🙂

Kommentera

