Ödlesex blev öde sex, tacksamhetsbevis i form av sprit o vhcfans innebandyskador hotar friskvårdens framtid..

Rubriken till artikeln var bra mycket roligare än innehållet.. 🙂 Sen läser jag ju tydligen som en kratta också… ”Öde sex hindrar….” *garvar*
”Ödlesex hindrar ny hockeyarena”

Okej.. här snackar vi tacksamhet i kvadrat boys’n girls.. En kollega halade fram en liter romglögg som tack för allt jag hjälper honom med.. Eller, med hans egna ord ”för att du står ut med mig”. *garvar* Ja det ska gudarna veta att ibland har jag lust att strypa karln o sparka ner honom i källarn så jag slipper se han ens en gång! *asg*
Att jag i nuläget inte kan dricka alkohol, tja… det behöver ju inte han veta. 🙂 Tanken var god och det var en väldigt fin gest.

Det fick mig förresten att komma ihåg en sak som jag tror jag glömt. Ska lämna över ett litet ”tack för att du håller koll på mig” till matris. Utan honom hade jag nog fått ett antal puckar i skallen vid det här laget. 🙂

Och nu har cheferna lämnat in ett friskvårdsförslag till högste chefen. Vad det gick ut på? Ingen friskvård.. eller rättare sagt, ingen innebandy! *morr* Flera har reagerat på min sneda, haltande gång idag och ”satt ner foten” angående innebandyns friskvårds-fördelar. Normalt skiter folk i hur jag ser ut (iaf säger de det inte till mig utan pratar lite så där när inte jag är där..), går eller gör (såvida jag inte äter plättar eller quinoa, för det är jääääättekonstigt.. *asg*) men nu pratar de nästan allihop! Med mig dessutom… *garvar* Mycket ska man höra..

Får se hur det blir med det tillslut, jag vet nämligen hur det brukar bli med såna här ”sätta ner foten o förändra arbetsvillkoren”-situationer. Normalt händer inte ett dyft, från ett eller annat håll. *ler igen* Fortsättning följer……

Kommentera

