Bil eller pojkvän – vilket som duger bra, Bäckis Bäckis – stackers pöjk o hjärnan kompar ut före benen..

*sitter på vänt med SLs trafikupplysning* Hmmm…. det är vid såna här tillfällen jag verkligen saknar en bil… eller en übersnäll pojkvän som kan gå upp tidigt på morgonen bara för att skjutsa mig till jobbet… Juldagen, då börjar jag halv nio (som vanligt när jag jobbar med djuren).. Kollar på SLs hemsida och håller på att sätta eftermiddagskaffet i halsen. 05:17!!!  Framme.. 06:21.. Så jag ringde trafikupplysningen.. Han fattade ingenting, håller på att forska i det hela nu.. *tick-tack-ticka-intetacka* Det går en kvart… *suckar* .. Han förklarar att nån matat in fel information i datorn och att jag kan åka som en vanlig söndag (tackar!)

Jag tror ”de” drar på för höga växlar på det här med Bäckis.. Att de redan tidigare förlorat mot FBK borta spelar tydligen ingen roll, det är pga Bäckis bortavaro de förlorar tydligen. Larvigt, och dessutom tycker jag en aning synd om honom, som höjs till skyarna och omskrivs hela tiden.. Även om han (enligt egen utsago) inte läser det som skrivs om honom så är han (uppenbarligen) inte blind (han hittar ju både lagkamrater o målet) så en del måste väl sippra igenom ändå? Hur irriterande är inte det? Jag skulle bli skitsur om folk skrev om mig hela tiden.. Å andra sidan är jag inte nån ”kändis” så… *rycker på axlarna*

Oj vad många parenteser och strunt det blev.. Åsså alla dessa punkter! Punkt punkt punkt punkt punkt punkt.. *suck* Vad jobbig jag är! *garvar* Har nog fått en släng av punktsjukan tror jag..

Ursäkta mig… min hjärna tog komp en timme så det blir bara blaj…. från å meeeeed….. NU! 😛

Plingelingding! 😀

Kommentera

