Fundering kring superstjärnor o Brynäs utan Bäckis..

Det snackas Bäckis i forumen… ”Huuuuur ska Brynäs klara sig utan honom…?” Typ den stilen…
Jag tror fortfarande att det är vanskligt att lägga så oerhört mycket press/ansvar på en enda spelare. Nu menar jag inte bara Bäckis, det finns ofta en sån ”stjärna” i de flesta lag, på alla nivåer. Och att då luta hela laget, mot en enda kille/tjej, är en aning bräckligt.. Vad händer när den spelaren försvinner? Jag skulle gissa att det i början blir en aning virrigt i laget, innan alla hittat sina ”nya” roller och positioner, sen kliver nästa ”stjärna” fram..

Jag är visserligen inte nån hockey-superstjärna, men jag vet hur jobbigt det är när alla förväntar sig stordåd, alla förväntar sig att jag ska fixa det… Visst lite press har ingen dött av, tvärtom det är bra, men när det blir för mycket, när ”nej, jag hinner/orkar/kan inte” inte hörs eller tom ignoreras… Det är då det blir för mycket.. Vad händer? Man tappar sugen.. Svår balansgång, visst, men icke desto mindre viktigt.. Som jag skrivit i tidigare inlägg, hockey är en lagsport och kräver samarbete, balans och engagemang från samtliga i laget. Nu säger jag inte att ett lag med en superstjärna, bara lallar med och låter honom/henne sköta allt, men det kan ju vara lite bekvämt om man inte är helt hundra en dag.. att man har en sån där supertalang som fixar målen..  *ler o suckar lite*

Trötta tankar nu… huvudet är tungt och egentligen borde jag väl inte skriva nåt alls eftersom jag är redigt trött, har huvudvärk och ett ex-kex-problem att ta itu med.. *suckar*

Kommentera

