VHCs match mot Lidingö blev en seger o fotografen liknar en bump vid sargkanten.. :)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! De vann!! De vann!! De vaaaaaaaaaaaaaann!!

Tycker de spelade mycket mer disciplinerat, de hade kul, peppade varandra (visst, en å annan surmule-min nånstans mitt i matchen) och absolut underbart spel! En del av Lidingös vikingar behövde nog stödhjul till sina griller, för de trillade fasligt lätt.. ”Mina” boys kämpade, drogs ner, stod emot och sen… Det absolut bästa! Vid ett par tillfällen var två Lidingö-spelare på en av våra och vad gjorde grabben? Han tvärvände! Åkte därifrån utan att yttra ett ord! Yeaaayy!! Sånt där som retar gallfeber på en! Underbart! 😀

Måste ge en eloge till min absoluta favorit i laget.. Gallret som kämpar sig blå i varje byte, han är som en terrier på LSD, vägrar ge sig, kämpar och slåss.. Han är helt underbar att se på isen!

När de spelar så där bra, då pirrar det i hela kroppen, jag påminner om den där *pekar uppåt mot den gröna bumpen* när jag står där vid sargkanten, studsar, skriker, hejar, muttrar… och plåtar samtidigt.. Fast ibland glömmer jag kameran och bara hänger med i glädjeropen.. Ett antal puckar susar runt öronen i varje match och av nån anledning har jag bara ”lyckats” få en puck på mig.. Matris håller koll på mig för det mesta, ibland rycker han undan mig ur puckprojektilens väg och ibland vet jag inte hur jag gör men puckarna flyger förbi utan att snudda mig.. 🙂

Kommentera

