Drömmar om ”gamla” VHC-spelare o innebandyklubbor och Liljas längtan till Tre Kronor genererade i ett låååångt inlägg..

Fy attan vilken natt! Låg i sängen och snurrade i ett par timmar innan jag somnade, sen drömde jag att jag o en spelare från VHC (säsong 04/05) var väktare eller nåt skulle kontrollera en bil. Stor mörk parkering, hela bilen full med innebandyklubbor (saknar jag bandyn tro?) och längre bort satt en lejonhanne och betraktade oss. Jag blev lite halvskraj så jag plockade upp hunden vi hade med oss (stoooor gatukorsning) plus att jag fick försöka ta alla klubbor av nån anledning.. Mycket märkligt… Dessutom var det friidrotts-tävlingar på en stor nöjespark och ”vårt svenska hopp” (vem det nu var) gjorde inget annat än ramlade på löparbanan… *garvar* Fattade ingenting..

Hur som… Nu är jag vaken iaf (tror jag..) och väntar på att klockan ska ticka fram lite så jag får åka och kolla hockey. 😀 Ska ta en sväng förbi lillebroren och lämna julklappar också.

Lilja vill tillbaka till landslaget minsann… Vad har han pysslat med under avstängningen? Huselius spelade väl i Schweiz eller nåt har jag för mig.. 😕 Aha… här är han… Andreas Lilja Eurohockey
Det är väl knappast nån som glömt det rabalder som blev efter den där kvällen i februari för snart två år sen? Oavsett vad som hände, och vem som är skyldig till vad, tycker jag det är illa skött av hockeyförbundet. Det finns inga bevis (enligt de förundersökningar som gjorts) för att brott har begåtts, däremot känner jag med tjejen som hamnade i den situationen och hoppas hon mår bra idag.
Hade killarna, i juridisk mening, begått brott så är det väl upp till rätten att avgöra deras framtid? Böter, fängelse, villkorligt.. Det känns som förbundet vill statuera exempel i det här fallet.. Å andra sidan har jag bara hört vad killarna sagt (via media) och när jag hörde förbundet i tv så gick de helt på tjejens linje..
En till artikel om Lilja

Tro nu inte att jag på nåt sätt favoriserar Lilja (det verkar onekligen så?) men det hände sig så att det skrevs om honom just idag.. Det är klurigt det där, eftersom man inte vet precis allt. Det finns fyra personer som troligtvis vet precis vad som hände den där kvällen, och det är mellan de som det kluriga kommer in.. Hur länge ska tjejen straffas, killarna, laget, anhöriga? Oavsett straff från myndigheter eller förbund eller samhället så får samtliga inblandade ”livstidsstraff”. De vet vad som hänt och det gnager i medvetandet hos alla parter.
Märk väl att jag gissar vilt här, jag vet inte hur dessa individer fungerar, jag kan bara se till mig själv.. Men har man samvete och en något sånär fungerande hjärna så borde en sån här händelse sitta fastetsad i en liten vrå i skallen för alltid..

Kommentera

