Snabbt bredband = långsam kundservice, inga nätdejter tack o sportSverige lunkar på

”Just nu är det många som ringer, vääänligen återkom senare” Förb… Försöker ringa min bredbandsuppkopplingsleverantör (dagens längsta ord?) men nähä, det gick inte… *svär igen* Jag vill nämligen fråga hur det kan komma sig att jag hela tiden får betala mer o mer trots att jag har avtal på en fast (lägre) summa… 😕 Ja’ tyck’ hä’ dåligt! Skaffa fler personer till kundtjänst då om de aldrig har tid att svara! Jättebra ju, sänk arbetslösheten! *morr*En kvart senare… ”Har du ångest inför julhelgen?” Shit! Så börjar de.. Men näe.. det har jag inte.. Nu går det fram signaler iaf… Härligt! 🙂

Kom på en sak när jag var ute på lunchprommis (rackarns vad det blåste! Påddlurarna höll på att flyga ur öronen ju!) Det här med nätdejting.. Jag har aldrig träffat nån som träffat en ”normal” människa via nätet, enligt rykte så ska en av brorsans kompisars storebror ha träffat en tjej så, men annars.. nää…. Själv har jag träffat en hel del stolpskott, inte bara på nätet (kanske säger mer om mig än om nätdejting.. 😉 ) och därför lagt ner hela den idén. Hellre att jag träffar nån på neutral plats i en lugn miljö där man inte behöver stressa fram.. Hmm… inte för att jag vet vad det här resonemanget ska sluta men skit i det… 😛 Jo! Varför är inte folk ärliga på nätet? Det ljugs friskt, sanningar friseras, sexgalningarna dominerar.. varför är det så? Är det inte bättre att gå i terapi då, om man nu är så ruskigt rädd för att inte duga som man är..? Bara en tanke..

Hej hopp! Nu har det tutat i tio minuter i kundtjänstkön.. Efter en kvart hörs en röst och äntligen (kanske) kan jag få en förklaring till det här.. Eller? ”Dröj kvar” Jag säger som Birk i Ronja Rövardotter – ”Ja det finns inte så mycket annat att syssla med här..” Såååå där ja! Nu känner jag mig riktigt nöjd med mig själv… Lyckades få till det lägre priset ända fram till augusti nästa år! Tjipp! 😀

Lugnt o fint i hockeySverige (än så länge?), fotbollsboysen bråkar (med varandra!) och Weinhandl är hett villebråd i ES. Den vanliga lunken i sportSverige alltså (det ser förresten skitskumt ut att skriva så där…. 😕 )

Kommentera

