Hockeyabstinens lindras enklast med onödiga cuper, två brynäsare i JVM o dagens roligaste var en utskällning..

Tiden springer, jag sitter still.. *ler lite* Upptäckte till min glädje (?) att det är ytterligare cuper i hockey. Cuper som, egentligen, inte betyder nånting.. Men de lindrar min hockeyabstinens (fasen vet hur jag klarar mig under sommarmånaderna.. 😉 )
Channel One Cup i SVT1 på torsdag redan! 😀

En sån cup betyder ju som sagt, inte särskilt mycket men det ska bli kul att se Sanny Lindström (inte Lindmark som det stod på SVTs hemsida) på isen igen.

Truppen i sin helhet finns här —> Swehockey
Å inte en enda från Brynäs… fy attans! 😛 Två stycken (Morin o Bäckis) i JVM-truppen åtminstone.. *garvar*

Dagens roligaste; Jag var och handlade innan jag åkte hem.. Stod o filosoferade i kön när jag plötsligt ser nån i mörk kappa svepa förbi kön.. I samma sekund skriker en av killarna bakom;
”E’ru allvarlig!? Du kan ju inte bara tränga dig före i kön! Vi är fler som vill komma härifrån fort!”
Damen ifråga tittar förvånad på honom och börjar argumentera samtidigt som hon drar sig bort från sin ”stulna” köplats.. Spridda leenden i kön, damen blir irriterad, killen likaså.. Han fortsätter tjafsa och får tillslut till svar
”Men ge dig nu!”
Damen går muttrande därifrån och killarna börjar fnissa, i gott sällskap av resten av kön.. *ler*

Kan man bli glad för lite, då har man mycket att bli glad av! 😀 Hej hopp tjillichopp nu ska jag hoppa i badet o läsa en (dålig tyvärr) tjejtidning.. Vet inte varför jag köpte den, för att ha nåt att läsa på bussen antar jag, men jag läste ju Terry Pratchett då.. *suck* 😛

Kommentera

