Drömmar om hockey, Brynäs och si å så med damer i herrarnas omklädningsrum..

Har suttit i möte i en å en halv timme… Trots att jag inte hade direkt ”roligt” så rasade tiden iväg väldigt fort. Fick lära mig ett nytt ord också, strossa.. Tja, man lär sig nåt nytt varje dag. 🙂 Är ruskigt hungrig (glömde äta igår.. 😕 ) så det blir tidig lunch idag..

Har drömt helmysko inatt… Mycket hockeyboys som sprungit ut o in i mina drömmar, hockeyspel, kläder och annat skumt som jag inte får nån ordning på. Drömmar är märkliga… Tyvärr drömmar jag ju nästan aldrig om riktigt trevliga saker, men men, man kan inte få allt.. 😛

Fick en liten recension på fredagens företagsjulfest.. Kändes väldigt okej att ha missat den.. Det är liksom samma samma varje år. Folk blir askalas, gör bort sig, säger sin mening och det blir knas. Nej tack, då står jag hellre i en kall ishall och plåtar nyktra hockeykillar. 🙂 Förresten blev jag kallad för ‘dam’ i fredags.. Shit vad jag kände mig gammal då!
Ska inte avslöja vem det var, men en av killarna går nog på nån jädra bön-diet eller nåt för han släppte ogenerat väder i omklädningsrummet, varpå lagkaptenen utbrister; ”Määh! Det finns faktiskt damer här!”  Johodå, mycket har jag blivit kallad, men jag kan inte minnas att nån kallat mig för dam. 😉 Coach var rapp i repliken; ”Jo hörrö det finns väl i alla fall 17 stycken härinne va?” *garvar* Charmigt.. 😛

Uppehållet i hockeyn är trist, jobben hopar sig, snart är det jul och jag har äntligen fått en (microskopisk) önskelista från ”tvillingkusinen”… Han vill ha en skiva.. Skönt att han ”nöjer” sig med så lite.. 😛

Brynäs-match imorrn. Borta mot Färjestad… utan Bäckis.. Hoppas övriga i laget klampar upp några snäpp så de tvålar till FBK ordentligt! Får lyssna på webbradion och hoppas på att det är en bra kommentator (brukar vara det iofs)

Nä… nu måste jag äta, det kurrar förskräckligt mycket i magen.. Linguini och frikadeller i tomatsås, mmmmm….

Kommentera

