Pyttelitet referat från matchen, fler träningsteorier o jag bör nog inte blogga när klockan är två på natten o är trött som ett as.. :P

Ja, jag vet att jag är partisk men vad tusan..! VHC var bättre, visst slarvar de fortfarande, dräller med pucken i egen zon och krånglar till allt så förjordat fast de inte behöver, men Lidingö hade definitivt Marginalguden på sin sida ida.. går.. 🙂 Klockan är ju natt nu så egentligen var det ju igår de spelade..

Men! De spelar mycket bättre hockey nu, de spelar tillsammans, som ett lag och det är skönt att se. De skrattar, pushar och det är roligt.. Diskuterade med coacherna om hockeyspel och spelare osv innan matchen och coach frågade mig ”Men vad är det som är så kul med att spela hockey då?” Minns inte riktigt vad jag svarade, annat än ”att åka skridskor”, men han nickade gillande. Så var det alltså.. Det som är så kul med att spela hockey, det är att åka skridskor, tacklas, åka fort, tävla med sig själv, vara med i ett lag bla bla bla.. ni fattar? 🙂 Jag vill också spela hockey! Tror jag… Kanske inte matcher, men träna kanske..

Jag hävdar fortfarande att de här gossarna skulle behöva mer styrketräning, boxning och teknikträning, men det är ju jag.. Undrar jag förresten om coach är inne på Boorkens (och min) linje, att bänka spelare som gör bort sig..? Iofs ska man inte ta allt som sägs på blodigaste allvar, men fanns det tillräckligt med spelare skulle han säkert göra det. Andre-coach höll på att koka över när killarna lät bli att lyssna på det han sa.. Jag förstår honom.. Att tala för döva öron, tja… då kan man ju lika gärna stå o snacka med en sten… *rycker på axlarna*

Mer träningsfunderingar så här i nattimman.. Säg att de har fem träningspass i veckan.. Två av de är fys, tre är is.. Första fyspasset är ren styrketräning på gym – för att bygga muskler (som en del behöver för att orka stå emot bättre), andra fyspasset blir min favorit, boxning (nu pratar vi sandsäcksboxning alltså) – för att jobba upp konditionen så de orkar gå en hel match utan att halvt avlida i varje byte.. ;P
Ispassen – eftersom det slarvas så förtvivlat med passningar.. Nöt, nöt, nöt.. Precis som reklammakarna jobbar.. Nöter man, så fastnar det (så småningom). Alltså, ett pass eller tre.. med enbart passningsspel. Den som missar en passning får ”straff” på 10 situps, missar han en passning till, +10 (alltså 20 situps), ytterligare en +10 på de 20 han redan fått (30). Situpsen ska göras efter varje missad passning (å hör sen! 😛 )
Respekt.. Eftersom grabbsen inte verkar vilja lyssna på coacherna så är ju nånting fel. Dags för tränarna att, först och främst, rannsaka sig själva. Varför gör jag det här? Vad vill jag uppnå? Hur vill jag uppnå det? Vilket ansvar har jag som tränare? Osv osv.. Därefter, utvecklingssamtal med samtliga spelare i laget. Var är just den spelaren i sin utveckling? Vad är han bra/dålig på? Vad behövs för att han ska nå sitt fulla potential, vad känner han själv att han har för ansvar/plats i laget? Osv osv..

Oj.. nu sitter jag o nickar till igen… Verkligen dags för sängen nu… 🙂

Fick förresten en kalasbra bild på målis (förstemålis stod, andremålis var ledig så tredjemålis var ”dörrvakt” idag 😀 ) Den ska med till nästa utställning tror jag.. Då blir det nog bara hockeybilder.. Jag har fått så många bra nu att jag kan ha en utställning med enbart hockeybilder! 😀 Yeeeaayy!!

Kanske skriver mer imorrn… Nu sover jag.. ‘natt.. sov zzzzzzzzzzz gott.. zzzzzzzzzzz… *gäääääääääääääääääääsp*

Kommentera

