Dags för tråkuppgift, JVM är undangömt, Lidingös vikingar skäms (?) o mellan dröm å verklighet finns en munter hockeynörd… ;)

Oj… äter jag fler härdade transfetts-pepparkakor så blir jag nog dumsnäll tror jag.. Fem stycken är nog i alla fall tre för mycket.. 😛

Suck… snart är skrivaren klar och då måste jag börja med ett extreeeeeemt tråkigt jobb… *suckar igen* Om jag lyssnar på System of a down i pådden samtidigt kanske det går fortare? 😀

Stockholms hockeyförbund verkar inte (heller) uppdaterade om saker och ting.. Fortfarande står det den gamla hemside-adressen.. och inget datum för matcherna efter uppehållet… Trist..

Määäh! Förb…. internät! Grrr! Jag vill blogga klart först!

Har fått beslutsångest dessutom… Ska jag ha lugg.. inte lugg… Axellångt… jättekort… Det där med hår är kinkigt med mig.. Jag älskar att jag kan ha flätor och tofsar (mer pga längden, inget annat) och utsläppt om jag vill.. Mamsen ville att jag skulle klippa av allt.. Jag förklarade att då kan jag ju inte ha flätor ju!
”Mäh, du är för gammal för sånt! Du är ju tretti!” utbrister hon med ett leende..
Jag svarade självklart så som ungar ska göra… 😉
”Määh! Om jag är gammal, hur gammal är du dårå? Död eller!?” *asg*
Hon skrattade bara.. Hon vet att det inte är nån idé att försöka styra över vad jag vill göra.. Det har aldrig funkat förut så varför skulle det vara annorlunda nu för? 😛

Åh! Titta vad jag hittade (efter mycket letande)! JVMs hemsida typ

Försöker hitta info om Lidingö Vikings men det går inget vidare.. Ingen statistik alls.. skäms de? 😛 Ska bli intressant att plåta i Dalénhallen, tror jag såg ett program på Ztv (eller det heter inte så nu va?) HC Z hade väl sin hemma-hall där har jag för mig? Den såg rätt liten och mörk ut.. illa illa… Då blir det brusiga bilder.. Blä!

Skumt förresten (fy attans vad jag ”babblar” nu då!) Jag drömde att jag kollade min mejl inatt.. och jag hade massor av nya mejl från folk som kollat hemsidan och bloggen och helt enkelt ”bara” ville ha kontakt med mig… Jag fattade ingenting, men jag blev glad.. Tyvärr hann jag inte öppna några mejl.. Väckarklocks*svordom* ringde ju! Kommer till jobbet, kollar mejlen, ta-da! Absolut inte ett enda nytt mejl… *garvar* Det kom senare på dagen.. Nån hade kommenterat en av mina bilder i galleriet. Då blev jag ännu gladare än jag redan var! 😀 Fattar inte det heller… Vad tusan är jag så himla glad för? Tycker bara livet är glass å pannkaka just nu… *suckar nöjt*

2 kommentarer on “Dags för tråkuppgift, JVM är undangömt, Lidingös vikingar skäms (?) o mellan dröm å verklighet finns en munter hockeynörd… ;)”

  1. A skriver:

    Man måste äta tre pepparkakor, annars så blir man inte snäll. Äter man fler blir man inte heller snäll. Men du är ju redan snäll, så då måste du bli supersnäll. OM du äter tre pepparkakor förståss. Och om du äter tre pepparkakor och blir supersnäll, så har du ju superkrafter, och då är du ju en superhjälte och kan hjälpa den där tråkiga tanten på OnOff reklamen som söker efter en superhjälte som ska installera en dator.

    Eller så kan A gå och lägga sig en stund så att hon får lite sömn och är lite pigg när hon ska stiga upp kl 2 för att åka och köra tidningar i Alvesta.

    S har förresten nytt plastgips nu och Leo är hur glad som helst över att husse ALLTID är hemma 😀

  2. vhcbloggen skriver:

    Du är ju för söt! 😀 Sov gott gumman! *kramar*
    Gose-Leo! Stackars husse, men kul för voffse ju! 😀


Kommentera

