Benen får jobba när hjärnan sover o teorierna om hur man bygger ett lag snurras till ordentligt..

Det man inte har i huvudet får man ha i benen… Måste till Onoff.. igen! För att jag har minne som en senil guldfisk med hjärnblödning… 😕  Jaja…

Vad tusan händer med BIF då? Oavgjort, oavgjort, oavgjort… Mycket märkligt. Det snackas ju självklart på Brynäs-forumet på Hockeysnack, och en av killarna (?) hade en teori om att det under JVM kommer bli en uppryckning i laget. Bara för att visa att BIF ”klarar sig” utan Bäckis.. Mycket möjligt..
Jag har skrivit om det tidigare, i andra sammanhang.. Att lägga så mycket press på en enda spelare är lite farligt. Övriga spelare slappnar av, lutar sig tillbaka och tror att ”stjärnan” ska fixa allt.

Personligen tycker jag ju att en bra målvakt gör halva laget, men utan hjälp från utespelarna blir det rätt kämpigt.. Så att lägga allt ”fix” på stjärnskottet och målvakten säger sig ju självt att, det blir en aning snett fördelat.

Hockey är ju en lagsport och funkar inte alla komponenter får man se till att fixa det. Enkelt va? 😛
Möblera om i kedjor, bänka en spelare eller två.. *funderar vidare* Jag vet ju inte riktigt hur det funkar med tränare, hur man ”ska” göra men samtliga lagspelare är ju individer. Och för att få den absolut bästa blandningen i kedjorna måste man känna spelarna på en individ-nivå. Vem är si – vem är så, vem funkar med det här spelet osv..

Nu spånar jag fritt här.. Om man lär känna en spelare ordentligt, känner till hans svagheter och styrkor även utanför isen, får man respekt och kan på så sätt få spelaren att lyssna mer på nya idéer och spelförändringar.
Blandar man sen kedjorna med spelare som kompletterar, pushar eller håller tillbaka varandra har man kommit en bra bit på väg.. Sen är det bara istekniken och skotten på mål som fattas.. 😉

Jag har inte den blekaste om hur coach funkar (direkt) men jag tror inte han tänker som jag. Det kanske inte är en enda tränare som tänker så, eller också gör de det.. Jag har ingen aning.. *rycker på axlarna*

Förresten spelar det mindre roll hur han tänker, bara han orkar fortsätta med sitt skrik o nötande av instruktioner.. Nån gång måste de ju komma ihåg det han säger? 😛

Kommentera

