Reklam på engelska och svenska åsså finns det ingen som kan det jag kan så jag får jobba sjuk..

Hmm… tre som sökt på ”tvångstankar” för att hitta hit… 😕 Vet inte om jag måste se över mina ord kanske… ;P Nä..

Alltså, den där reklamen på tv, den om rattfylleri, den är ju väldigt informativ och bra… Men! Varför i hela friden måste en svensk (?) reklam avslutas med ”Don’t drink and drive”
Den börjar ju så bra, med svenskar som berättar, på svenska, hur det känns att råka ut för en idiot som satt sig bakom ratten onykter.. och så avslutar man med en engelsk slogan.. Skumt.. Varför inte
”Har du druckit? Låt bilen stå” eller
”Vill du också bli mördare? Kör onykter” eller varför inte 
”Rattonykterhet orsakar dödsfall eller evigt lidande, låt bilen stå när du druckit” bla bla bla… Vad som helst… Bara inte denna ”internationella” knorr på en svensk reklam. 

Oj.. nu har klockan tickat på för fort igen.. Jag är trött, har (lite) feber o ont i halsen, men jag tänker gå till jobbet imorrn iaf.  Jag måste göra inventeringen och statistiken och dessutom byta back-upen… *suckar lite* Verkar lite dumt att det bara finns en person som kan göra de sakerna (förutom back-upen dårå, den finns det en till som kan… *skakar lite på huvudet*)

Gonatt på er! 🙂

Kommentera

