Dagen efter säsongens härligaste seger, Nyköping – VHC 4-5!! Oooiiihhh!! :D

Dagens roligaste sökning; ”tjuvtips”… Fast jag tror nog inte jag vill veta varför nån sökt på just det… 😉

Gårdagens match var underbar!! Bra spel, kämpaglöd som jag vet inte vad, blodvite (tyvärr) och massor av skratt!
Killarna spelade disciplinerat, rent, gjorde ett par misstag, men jobbade tillbaka och det syntes lång väg att de hade roligt därute. 🙂
Den här matchen gav, samtliga i laget, allt de hade och lite till. Det var riktigt kul att se! Som belöning fick de (inte glass, den var ju kvar ”hemma”) ledigt idag istället för att träna.
Sista minuterna innan femte målet var rejält pirriga och det kändes i magen att nu, nu jäklar vinner vi!! *boing boing* Sista sekunderna ska vi inte prata om.. nervsammanbrott någon? 😉

På bussen tillbaka blev det film, skratt så jag fick ont i magen och (som vanligt) en oerhört go stämning i laget!

Sen fick jag skjuts av lagledaren, ända hem! Hon är snäll hon. 😀

Fick återigen höra hur ”knäpp” jag är som hänger med på såna här saker, men det gör inte så mycket.. Dock var mitt svar på det påståendet en aning eh.. hmmm… juvenilt (för att använda ett finare ord..) 😛 Mitt svar? ”Mäh! Du då!” *garvar*

Jag hade hur kul som helst, inte bara under matchen, utan hela tiden.. Särskilt när en av spelarna spelade ”Allan” vid sargkanten. 😀 Matris skojade som vanligt, coach log flera gånger (!!) och hela laget glittrade i ögonen av spellust! Yeeeaayyy!!

Målis gjorde en kanonmatch, …eller….. alltså, hela laget gjorde det och det var underbart kul att se deras spel igår! 😀
Griffins verkade både trötta och sura i sista perioden (trist att bli frånåkta av killar som är 10 år yngre? He he! ) VHC spelade lugnt, metodiskt och smart (för det mesta) och gamla Nyköping hade svårt att få till nåt riktigt spel förutom sina kontringar. 😛

Nåväl.. jag har också ”ledigt” idag.. Skulle egentligen följt med o grattat min söta, goa, bästa moster på födelsedagen, men jag vaknade med tjock hals, feber och huvudvärk.. Kanske blir så när jag står i en kall ishall och skriker i två timmar..? 😛

Kommentera

