”Matchreferat” från VHC – Tyresö/Hanviken igår o Brynäs är lika bra som VHC! :D

Så där ja! Nu funkar det! *ta i trä*

Matchen igår då? Oj oj, vilken fart! Det såg, stundtals, väldigt bra ut. Andremålis (!) stod och gjorde en hel del grymma räddningar! 😀 (undra just om mina kollegor läser bloggen, för idag hälsas det glatt tillbaka.. 😕 ) copyright vhcfan 2006

Som vanligt var det en del av killarna som utmärkte sig, andra hade jag lust att bänka resten av säsongen om vi hade haft tillräckligt med spelare att göra så (och om det nu var jag som bestämde sånt.. *garvar*)

Förresten måste jag säga att jag är grymt imponerad av vår nye back. Han spelar lugnt, smart, kommunicerar, peppar.. Helt klart ett kaptensämne! 😀 Fast backar kanske inte brukar vara kaptener? Å andra sidan måste man ju inte göra som alla andra jämt… Jag lägger min röst på honom… *ler*

Sen kom jag på en sak när jag var på väg hem.. Apropå Timråfansen som gjorde bort sig (enligt min mening..) och buade sitt eget lag.. Med tanke på den lilla, dock mycket hängivna, publikskara vi har.. Vore det inte en god idé att tacka de för sitt engagemang, efter matcherna menar jag? På så sätt ökar man det positiva i hockeyn och vem vet, det kanske dyker upp fler entusiaster?

Rent generellt tycker jag det var en bra match med god ton, trots att sista perioden var lite grinig.. Mest från Tyresös sida faktiskt.. De gillade väl inte att de fick så hårt motstånd av ett ”jumbolag”? 😉 Måste kolla om det står nåt på deras sida… *surfar dit* Näpp, inte mycket mer än att de vann över oss..

Tydligen förlorade ju Brynäs mot Luleå också… med exakt samma siffror! :O Det var ju lite intressant, men trist…
Betyder det att VHC är lika bra som Brynäs… eller tvärtom? 😛

Kommentera

