”Matchreferat” från Nynäs-matchen

Alltså, det måste vara nåt fel på tiden… Kom hem vid.. eh.. 23 nångång kanske.. Satte mig och redigerade bilderna, laddade upp de, surfade lite… Och när jag tittade på klockan så var den halv fyra på morgonen! :O Fattade ingenting… 😕

Matchen då.. eller hela dagen igår.. Tänk att det kan vara så kul att sätta sig på en buss, åka ut till ingenstans och kolla på hockey..! 😀

Åkte hem från jobbet klockan ett, åt, packade om väskan, bytte om och pinnade iväg ner till bussen. Kommer ner till ishallen och in till ”annexet”.. Där är det full fart. Trunkar, spelare, ledare och …ingen buss! Klockan tickar… ingen buss… Lagledarn ringer efter busschaffisen.. inget svar.. klockan tickar… fortfarande varken buss eller svar från chaffisen… Nu börjar det bli nervöst.. Matchen börjar halv åtta och dessutom ska tre spelare (bland annat målis!) plockas upp i Gullmarsplan.. Tillslut kommer bussen och det kastas in trunkar, spelare, mat och ledare. Äntligen på väg! Oooiih! På resan ner blir det mat, skratt, kaffe och en tupplur.. 🙂

Nynäs hall är stor, fräsch och ljus med en stor kafeteria och branta trappor.. 😛 Hittar min fotografkollega, pratar lite med honom, skrattar, pratar med #19s mamma (bland annat) och upptäcker att jag troligtvis inte kommer behöva vare sig min fina BIF-mössa eller min tjocka fleecetröja (det är vaaaarmt)! 😀

Sen det viktigaste.. Matchen! 😀 Andremålis stod, grabbarna trampade på så det var nästan så jag trodde de hade injicerat koffein rakt in i venerna! Och sen, från ingenstans, kom ett galler och satte två baljor i matchen! Wow! Vilken kille! Snabb, smart och målgörare, #8 – matchens målare!! 😀 Sen satte #10 en balja också! Det blev oavgjort tillslut, men jag känner att det är nånting som är på gång i det här laget.. De är på gång och de kommer klättra i tabellen.. Underbart! 😀

Lite olika åsikter om det var rätt att bänka förstemålis till förmån till andremålis, men med lite betänketid så är det nog inte så himla dumt.. av flera anledningar.. Andremålis har för det första blivit mycket mycket bättre, fått bättre självförtroende och spelar därefter.. Kalasbra! För det andra, grabbarna spelar AJ-match idag (andremålis står) och A-lagsmatch imorrn, vilket troligtvis innebär att de är trötta efter matchen idag. Att då låta förstemålis stå imorrn innebär att åtminstone en (av de, i mitt tycke) viktigaste spelarna är pigg o fräsch under matchen.. Han kommer säkert få mycket att göra, men han är såpass bra att han klarar trycket.. 🙂 Förresten fick jag en jättefin komplimang av honom igår! 😀 ”Vilka snygga bilder du tar”.. Åh vad glad jag blev! 😀 Som tur var hade jag sinnesnärvaro nog att tacka! *garvar*

Måste säga att ”mina pojkar” uppförde sig mycket bättre än Nynäs grabbar.. Nynäs spelare gnällde, skrek, tjurade och betedde sig som larvpottor nästan hela bunten! Det var kul… *garvar* Mina boys uppträdde exemplariskt! 😀 Härligt!
Fick också frågan från en av spelarna ”Hur tycker du vi spelade idag då?” *ler* Mycket, mycket bättre, svarade jag.. För det är sant, de spelar med mer sammanhållning, bättre fart och självförtroende. Riktigt härligt att se! 😀

På bussen tillbaka var det härlig stämning med skratt och skoj! Jag kom på varför klockan hoppade fram så snabbt imorse.. jag råkade somna lite på bussen… Satt å lyssnade på grabbarna när de pratade om tjejer, tv, dataspel och matchen.. Sen somnade jag en stund… Jag brukar av nån anledning somna när jag är lite trött och folk pratar omkring mig.. *ler*

Igår kom jag på massor med saker jag skulle skriva om matchen… Nu minns jag ju självklart inte särskilt mycket.. *fnissar* Hur som helst.. jag hade en underbart kul dag! 😀

2 kommentarer on “”Matchreferat” från Nynäs-matchen”

  1. gnl skriver:

    Vad fint det blev med fjorton smileys

  2. vhcbloggen skriver:

    Visst blev det! 😛


Kommentera

