GIKs matchreferat är alldeles för rosa, domarfunderingar o sluddrande upprepningar kräver hemgång?

Saxat från GIKs hemsida..

GIK fick oavgjort i slutsekunderna mot Värmdö !

Gnesta IK fick oavgjort mot seriens ljumbolag Värmdö HC i Matchens sista skälvande minuter.
Trots ett väldigt stort spelövertag kunde inte GIK bärga två poäng mot seriens ljumbo Värmdö HC.
…///…
Ibland var det spel mot ett mål när GIK trök på, men som´den gamla vanliga visan så missade GIK mängder med målchanser.
Laget fick istället under stort sett jaga kvittering matchen igenom……///..”

Alltså… nu vet inte jag om ”Admin” (som skrivit ‘referatet’) ens var på matchen, men spel mot ett mål? Näe… subjektiv bedömning enligt min alldeles egen subjektiva bedömning… *garvar*
Och ”väldigt stort spelövertag” är att ta i ända från tårna och se på matchen med rosafärgade solglasögon.. Visst, jag är oerhört subjektiv, men å andra sidan kan jag inte se att GIK var såååå mycket bättre.. VHC gav GIK en riktig match, med fart och bra spel så att säga att mina killar var underlägsna GIK, det är att nästan ljuga.. 😛

Hur som helst.. en annan sak om matchen.. (jag säger ju att jag har minne som en senil guldfisk!) Nåt av det mest pinsamma jag visste var när folk skyllde en förlorad match på domarn.. På senare år har jag insett att en dålig domare kan kosta en förlust om man har otur.. Konstiga domarbeslut, konstigt agerande från domarna över lag i hela matchen och grinigt hos båda lagen pga domarna.. Hade det varit en domare som kommit ihåg vad han lärt sig på domarutbildningen och dessutom inte haft mindervärdeskomplex, så hade det blivit en mycket bättre match! 😀

Och ikväll blir det en dejt med webbradion när Brynäs slår Linköping borta.. 😛 Iofs spelade Linköping 1-1 mot HV igår (?) men ändå.. Brynäs vinner jämt! 😀 Nästan… *fnissar* Å imorrn är det freeeeeedag!! Ooooiiihh!!! 😀

En liten fundering… När de som ringer hit, frågar om jag kan upprepa vad jag säger (två gånger), är det dags att gå hem då? Det är faktiskt riktigt klurigt att prata utan att sluddra när käken inte hänger med ordentligt… hmm… 🙂

6 kommentarer on “GIKs matchreferat är alldeles för rosa, domarfunderingar o sluddrande upprepningar kräver hemgång?”

  1. ssssss skriver:

    Vem är de som skriver som en FJORTIS ??

    GIK

  2. […] Sen en liten fråga till ssssss eller svar kanske.. –> Jag vet inte riktigt vad du syftar på så på A svarar jag “Vet inte” och på B “Tjälknöl”.. ;P Kolla ssssss kommentar på inlägget “GIKs matchreferat är alldeles för rosa…“ […]

  3. ssssss skriver:

    Ja jag undrar vem som skriver bloggen?? De känns som en fjortonårig flicka skriver om Darin? So….

  4. vhcbloggen skriver:

    Jag är A-lagets fotograf (vilket också framgår om man läser bloggen) och nej, jag är inte fjorton.. jag är betydligt äldre än så..
    Om du inte gillar sättet jag skriver på… så behöver du ju helt enkelt inte läsa.. *rycker på axlarna*
    Ha det bra! 😀

  5. ssssss skriver:

    Så finns de nå bilder på ALAGET? Eller är de bara ett visitkortsnamn, ”Jag är A-lagets fotograf ” by vhcbloggen november 19th, 2006 at 8:38 pm ??

    Tack för svar o gärna bilder?

  6. vhcbloggen skriver:

    Ja, det finns bilder på A-laget, för A-laget (det är så enligt avtalet som finns mellan oss).
    Det finns visserligen en å annan bild i bloggen, bland annat på A-laget. 🙂


Kommentera

