Tuffingen Hedström tappar tänderna o kramar mitt i matchen gör hjärtat varmt.. :)

Ajajaj… det såg riktigt otäckt ut! Hedströms knock alltså.. Blodet rann och som den tuffing han är plockade han upp tanden och fortsatte ut i omklädningsrummet.. Det är hårt att förlora en sån spelare.. Han är bra, tuff och målfarlig. Månsson gjorde riktigt bra ifrån sig och Ersberg likaså. 😀 Men 2-1-målet tycker jag han skulle kunna tagit.. Visserligen är det lätt att vara efterklok..  Men hade han slängt ihop vänsterbenet med det högra hade han blivit ”längre” och därmed kunnat ta pucken.. Men som sagt.. Jättelätt att vara efterklok. 🙂

Tyckte Sverige spelade trött både framåt och bakåt i tredje perioden och det slappa backspelet resulterade i 3 ryska mål.. Illa illa och jag undrar vad tusan svenskarna höll på med! 😕

Matchens bild (den som jag velat ta och hoppas nån gjorde det) – Kramen Ersberg fick av sin lagkamrat (nej, jag minns inte namnet på killen), det var värme, uppskattning och känsla.. 🙂

Kommentera

