Chefen spionerar inte, lojalitet innebär försening, kungen flyttar hem o Gaga stör rocken

Typiskt eller inte men jag förbannar det faktum att ekonomichefen helt plötsligt fått för sig att jobba på fredagar… 😕 Mycket märkligt. Han är alltid ledig då. Egentligen. Idag, när det bara skulle varit jag på jobbet, DÅ dyker han upp och tänker minsann jobba hela dagen… Fan!

Inte för att jag tänkt gå hem tidigare, jag är för j*vla lojal och pliktskyldig för det, utan för att jag gillar känslan att vara helt själv på kontoret.

Jag ringde en kollega, som är med resten av företaget (samtliga regioner i Sverige) på jubileumsresa, för att prata jobb. När han fick höra att ekonomichefen också var på kontoret utbrast han: ”Men vafan!? Spionerar han på dig?! För att kolla att du verkligen jobbar till halv fem? Fy fan…”
Orden kommer med eftertryck och även jag dras med i hans negativa och konspiratoriska tänkande. Nu blev jag helt plötsligt tre år och trotsig. Jag skulle fasen gå hem tidigare! Bara för att liksom…

När klockan var fem över fem körde jag ut från garaget på jobbet…. Suck… Inte ens i ett sånt läge kan jag gå emot mina egna principer. Har man arbetstid till halv fem så jobbar man till halv fem. Vad man gör däremellan däremot är oviktigt enligt somliga högre upp i hierarkin. Bara man är där. Om man jobbar eller fikar har ingen betydelse tydligen. Jag tycker det är konstigt. Har man liksom ingen ansvarskänsla? 😕

När jag tänker efter så var det nog inte alls så att ekonomichefen spionerade på mig (även om det, av olika anledningar,  faktiskt inte skulle förvåna mig). Det var nog så att nästa vecka bara är tre dagar lång så då måste han ”låna” en ledig dag av sig själv för att hinna med allt sitt jobb. Så var det nog… 🙂

Annars då?

Rykten säger att VHCs assisterande tränare och tillika poängkung (alla kategorier) skriver på för division 1-klubben Nacka. En naturlig utveckling i så fall, VHCs poängkungar har en förmåga att flytta på sig tyvärr. Dessutom är han fostrad i Nacka så det är väl knappast ens anmärkningsvärt att han vill ”flytta hem”?

Redan nu frågas det om hur truppen ser ut i höst… Jag gissar att merparten av laget just nu mest tänker på sol, sommar, halvnakna tjejer och fest. Knappast hockey… *garvar*

Var inne på brorsans jobb förra veckan för att hämta en födelsedagspresent till mamma, när jag gått sa brorsans kollega:
”Vad rosa hon var, jag trodde ju hon var rocker..?”

Jodå, det är jag. I grund och botten, men jag älskar musik och ”tyvärr” eller vad jag ska säga, så har jag helt fastnat för den här:

Sjukt irriterande! 😀

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,



Lämna en kommentar