SWEDEN ROCK FESTIVAL 2006

Spridda citat, upplevelser, dagboksanteckningar och funderingar kring rocken och livet.

Onsdag – började min resa klockan nästan-halv-tolv på förmiddagen. Åkte tåg, buss o bil till festivalen. Äntligen på väg! 😀 Packade in oss i en husvagn och fick information om våra arbetsuppgifter. Käckt! Ber om att inte få så stora bilar att köra eftersom vi är i smurfstorlek båda två.. En ”inte så stor bil” är en Chrysler Voyager.. 😉 Sen fick jag större och större bilar.. Yeeeaayyyy!!! Jag har växt ett antal meter känns det som! Jag kan köra stooooor bil! Å fort också! *asg*

Torsdag (körde Dragonforce å Nevermore)

Citat 1; ”När fan blev du full?!”
Hur du tolkar en hårdrockare 1 – Ett entusiastiskt vrål rakt ut, ofta kombinerat av en tjurrusning mot objektet betyder på vanlig svenska; ”Heeeej kompis, jag älskar dig!”
Citat 2; ”Det här är Aragorns tröja.. för den luktar lik å potatis..” Trots erbjudande att lukta på likåpotatis-tröjan avböjde vi, vänligt o bestämt.. 🙂
Hur du tolkar en hårdrockare 2 – Lagom lullig med glittrande ögon å ett fånigt leende, är en hårdrockares sätt att tala om att han är snäll. Och även om han är aprak och inte orkar le, så älskar han dig ändå… *garvar*
Festivalfenomen 1 – Tjejen som tydligtvis bytt om i en kolmörk husvagn (alt. tält) och av misstag fått på sig den mycket smalare kompisens kläder..
Festivalfenomen 2  – Den nya spandexgenerationen… Har inte ungarna lärt sig nånting av tidigare generationers misstag? ;p
Läckraste out-fiten – Killen med svarta dödskallekallingar, nitbälte och hängslen. Cowboyboots och kobojsarhatt… Tjusigt!
Fredag (Deep Purple å Kamelot)
Jag har kört Deep Purple!!! Jaaa, bandet ja! Ooooiiihhh!! Tyvärr svor jag mig fördärvad så det är nästan att jag inte törs tala om det… Steve Morse frågade vem som var bäste chauffören och tittade på mig… Idiotisk som jag är (och för att veteranen Vasa var med) pekade jag självklart (pucko!) på Vasa.. varpå herr Morse går och sätter sig i bilen… Två minuter senare plockar han upp guran och börjar lira… Gaaaaaaaaaaaaaaaahhh!!!! Jaja.. jag fick iaf köra en del av purplarna i min bil.. 😀
Dagens upptäckt – Killar pinkar… var som helst, när som helst.. Oftast stående men liggande funkar tydligen lika bra… :S
Dagens roligaste – Grabbsen från Söderhamn med sin diskussion om huruvida bilen var låst eller inte.. Och om den var det.. Räcker fjärrlåsfunktionen på nyckeln 200 kilometer? Anna trodde inte det.. så då ändrade sig ”Den Blonde” och sa ”Men 200 meter då?” Vi frågade om de hade värdesaker i bilen och gossarna tittade på oss som vi var galna… ”Jaa! SPRIT!!” nästan skrek de desperat. Hur det nu gick vet jag inte, däremot kan jag nog nästan lova att di söte pöjkere vaknade upp med baksmälla dagen efter.. *flinar*
Dagens coolaste – Lillrockern i barnvagnen med gitarren å snusnäsduk med grymma rockmanéer.
Å killen som igår lallade omkring i för kort leopardmönstrad klänning och mc-boots, hade bytt om till jeans.. Kallt om familje-juvelerna…?
Dagens citat (man ca 55) – ”Män har mycket skönare utlösning enligt min åsikt”.. Hur han vet det vill jag inte veta..
Dagens döing – Mitt på gräset, bland ölflaskor och skräp låg en död man… Både jag och A tittade på honom en bra stund och kom fram till att ”Han andas nog f-n inte!” I nästa ögonblick börjar döingen vicka ena foten i takt till Queensryche.. Puh!:)
Dagboksanteckning – ”Vår husvagn doftar fotsvett och gungar i takt till Def Leppard som spelar på Festival-scenen.. Rock n roll baby! Gick upp klockan 05.00 *gäsp*, så nu är jag trööött. ’natt!”
Söndag (Rockklassikerfolk å Gothard)
Jobbade från klockan 02.00 på lördag natt/söndag ’morgon’.. Whitesnake spelade så högt att jag trodde husvagnen skulle blåsa ut på E22:an.. Volymkontroll någon?
Körde lite folk från Rockklassiker (där jag hittade citatet; ”In med k-en Roffe!” *asg*) Hade tänkt vila lite på hotellet innan nästa körning klockan 04.30.. Inne i lobbyn var det FEST.. vila..? Nähädu! A och jag åkte ner till hamnen och förbannade oss själva (eller närmast sörjande arbetsgivare) att vi inte ta’t med kamerorna..
Strosade lite på bryggan, slirade på sniglar och gjorde sakletar-Pippi grön av avund. 🙂 As packning är numera kompletterat med ett tjusigt metspö. Vilar lite i bilen och åker sen upp till hotellet för att plocka upp bandet som ska till Kastrup.
Eftersom vi fått tight om tid på oss sa A att ”vi står på lite i början”.. Mercedes Vito går stadigt i höga hastigheter kan jag meddela! *garvar* Snart passerar vi Molly Hatchet i sin taxi-buss.
Trots 10 minuters försprång var vi ikapp och förbi i Lund. Molly var nog inte lika glada för det som Gothard kan jag tänka.. Framme i Kastrup tar vi i en kissepaus och sen drar vi till Sverige igen. Frukost på MCD, sova en halvtimme och så iväg igen.. Resa resa resa.. Jag har varit på resande fot sen klockan 02.00 i lördags.. Ögonen går i kors och jag är oskönt trött..
Men jag kan knappt minnas när jag hade så här kul sist! SRF är skön stämning, bra musik, mixade åldrar och såååå goa människor överallt! En sak är säker, nästa år rockar jag med A igen! Yeeeeaah!!
Det kommer säkert fler saker allt eftersom (lite bilder också)… minnet är ju inte som det brukar.. 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,


3 kommentarer on “SWEDEN ROCK FESTIVAL 2006”

  1. […] Insikt – jag kan köra STOR bil… jääääättefort (utan att gå under..) *fnissar förtjust*Semester – New York, Småland, stugan, Sölvesborg.. Svårt att välja, meeen Dalarna vinner i alla lägen..Stödkragar – A, familjen, vännerna.. Skönt att luta sig mot. Upptäckt – det finns faktiskt de som inte känner mig IRL som läser min blogg! Yeeeay! *skickar iväg en massa cyberkramar*Skrattkramp – Sweden Rock med A.. det var en enda lång skrattfest!Godaste – vildsvinskebaben!Orättvisa – hundfrågan på jobbet.. Köp – alla objektiv och grejer jag köpte på B&H i New York. […]

  2. pinhead and pastor gay skriver:

    Hur faan kan ett band kalla sig;
    pinhead och pastor gay

    fy faan va löjligt…

  3. vhcbloggen skriver:

    Ingen aning.. I rockens värld är inte allt som det ”ska” vara.. *ler*


Lämna en kommentar